Hei,

Olen ostanut 2 metriä pitkiä siistejä 200x200 mm tolppia, joita ajattelin käyttää "portti" tolppina.

En kuitenkaan ole vielä ymmärtänyt, miten minun pitäisi kiinnittää ne. :) On vaikea uskoa, että siitä tulee vakaa kaatamalla iso pilari ja käyttämällä vain pilari terästä ilman kenkää? Vai tuleeko siitä vakaa, jos minulla on 2-3-4 kpl pilari terästä ympäri?

Kiitollinen avusta

J jehr sanoi:
Hei,

Ostin 2 metriä pitkät siistit 200x200 mm pilarit, joita ajattelin käyttää "portti" pilareina.

En ole kuitenkaan vielä ymmärtänyt, miten kiinnitän ne. :) On vaikea uskoa, että siitä tulisi vakaa kaatamalla suuri kenkä ilman kenkärautaa? Vai tuleeko siitä vakaa, jos minulla on 2-3-4 kenkärautaa ympärillä?

Kiitollinen avusta
Voit vaikka valaa ne itsetehtyyn jalustaan?
Ainakin jos ne ovat painekyllästettyjä.

klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Voitko valaa ne itsetehdyssä plintissä?
Jos ne ovat kyllästettyjä.
Ne eivät ole kyllästettyjä. Ajattelen, että ne mädäntyvät sitten 10 vuoden sisällä, eikö?
Kuitenkin olen miettinyt, pitäisikö suojata tolpan pohja, ja sitten vain asettaa se tiivistettyyn soraan...

K
Jos käytät vahvoja plintjärn ja valat oman karkean plintin, se toimii hyvin. Plintjärn läpimenevällä ruuvilla ja mutterilla on huomattavasti parempi kuin stolpsko, jos aiot ripustaa portteja niihin. Edellyttää, että ne ovat puuta.

• Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
Karkeampi perustusrauta tai profiilit. Tavallinen U- tai I-palkki voi esimerkiksi olla paljon tukevampi kuin litteä rauta.

Pitäisikö niihin asentaa portti vai ovatko ne vain koristeita? Jos niiden on tarkoitus kestää portti, niin vinotuki on huomattavasti vahvempi kuin pelkkä peruskiinnitys.

Joo se on tarkoitus aidan kanssa ajan myötä... tällä hetkellä mietin vain valetanko hänet alas ja toivon 15 hyvää vuotta. 💪🏾

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.