Hei!

Olen korjaamassa ikkunanpieliä sisätiloissa ja käytän siellä 6mm saneerauskipsiä. Ongelmana on, että kun kiinnitän levyt ruuveilla, 9 kymmenestä reiästä saa pienen kohouman reiän ympärille, mikä tekee tasoittamisesta tosi työlästä kitatessa. Voin toki leikata pois sen osan, joka kohoaa, mutta onko jotain erityistä, joka pitäisi ottaa huomioon, kun ruuvaa kipsiin, jotta reiät olisivat "siistejä" ilman kohoumia? Käytän ruuvinväännintä ja kipsilevyruuveja. Käytän ruuvinvääntimen ykkösvaihdetta, joten se ei mene kovin nopeasti, voiko se olla syynä?

Hei,

Minulla ei ehkä ole hyvää vastausta kysymykseesi, mutta kokemukseni mukaan on vaikeampaa kiinnittää siististi remontoitavaa kipsiä kuin tavalliseen kipsiin. Lisäksi, remontoitava kipsi on kalliimpaa! Itse käytin liimatut puulevyt smygarille ja puutappeja ruuvinreikiin. Mutta se riippuu tietenkin tilanteesta, mitä valitsee.
Onnea matkaan!

Voitko liimata sen sijaan?

En ole itse koskaan käyttänyt juuri renoveringsgips, mutta voiko olla niin, että olet kiristänyt ruuvia vähän liian syvälle?

Käännä ruuvia vastapäivään muutama kierros (niin että pääset kipsin läpi) vaihda sitten suuntaa ja kiristä. Tämä yleensä toimii, jos ei niin panosta sen sijaan liimaamiseen.

Ongelma on, että minulla ei ole niin paljon tilaa käyttää puuta. 6mm on melkein liian paksu sekin :)
En ole tosin kokeillut liimaa, joten ehkä teen sen, minulla on PL400 ja PL600 putki täällä kotona :)

Kiitos vinkeistä :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.