P
Ajattelen rakentaa kerroksen laajennuksen päälle, joka tällä hetkellä on vain yhdessä kerroksessa täysin tasakattoisena, kun taas talon muu osa on 1 1/2 kerroksessa mansardikatolla. Ajatuksena on ostaa valmiita mansardikattotuoleja ja purkaa tasakatto, mutta mietin, miten tehdään liitäntä olemassa olevaan kattoon. Uusi katto tulee olemaan 90 asteen kulmassa vanhaan kattoon nähden ja hieman alempana harjalla, jotta se ei olisi liian hallitseva.

P
Ei kukaan tiedä, miten tämä pitäisi tehdä teknisesti oikein? Voiko tehdä niin, että asettaa sisimmän kattotuolin niin lähelle vanhaa rakennuksen runkoa kuin mahdollista ja naulata koolingit suoraan vanhan katon ruodelautoihin ja vinotuet uuteen kattotuoliin, vai täytyykö mennä sisään ja kiinnittää kattotuoleihin? Haluaisin tehdä mahdollisimman vähän muutoksia vanhaan runkoon. Olen etsinyt tietoa netistä ja ostanut muutamia kirjoja, mutta kukaan ei mene teknisiin yksityiskohtiin.

Todella vaikea vastata ilman piirustusta/kuvia....

Ota muuten yhteyttä kattoristikoiden toimittajaan, tarjous ei maksa mitään ja kattoristikot ehkä ostaisit joka tapauksessa?

P
Kattotuolit eivät mielestäni ole suuri voitto yrittää naulata itse, jos ne eivät maksa yli tuhannen kruunun kappale. Tarkistan jonkun valmistajan täällä Tukholmassa, onko sinulla mitään vinkkejä? Löysin yhden Rimbosta, mutta ehkä lähempänäkin on joku.

Liitän...
"Voiko tehdä niin, että asettaa sisimmän kattotuolin niin lähelle vanhaa talonrunkoa kuin mahdollista ja naulata juoksut suoraan alushuopaan vanhan katon päälle ja vinolaudat uuteen kattotuoliin, vai täytyykö mennä sisälle ja kiinnittää kattotuoleihin? Haluaisin tehdä mahdollisimman vähän muutoksia vanhaan runkoon. Olen etsinyt tietoa netistä ja ostanut muutamia kirjoja, mutta kukaan ei käsittele teknisiä yksityiskohtia."

Ehkä voi tehdä niin, mutta voi olla vähän hankalaa ilmanvaihdon kanssa, itse yrittäisin kiinnittää olemassa oleviin kattotuoleihin ja avata alapohjan välissä.

Älä unohda rännikaivonpeltiä huovan alle ja aseta sitten näkyvät rännikaivot laudoille.
Melko usein näkee pieniä ongelmia juuri täällä, siksi mainitsen sen.

/Kent

P
Ajattelin yrittää välttää sitä, mutta on varmaan yhtä hyvä tehdä oikein alusta alkaen :)

Löysin Träguiden,se ja siellä näyttää olevan paljon tietoa saatavilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.