Hei.
Olen rakentamassa attefall-laajennusta taloni kylkeen. Se tulee saamaan 50 mm kanavamuovikaton. Seinät ovat eristetyt ja kaksilasista olevat ikkunat, jotka olen ostanut käytettynä. Laajennus seisoo pilareilla ja lattiaan tulee 170 mm eristys.

Minun täytyy poistaa vanha terassin ovi, koska se on sellaisessa paikassa, että se tekee mahdottomaksi sisustaa järkevästi siihen paikkaan.

Kysymys on nyt, pitäisikö minun asentaa lasitettu liukuovi vai tuleeko viherhuone olemaan niin hyvin eristetty, että ovea ei tarvita?
Mitä mieltä olette?

Ei valitettavasti tarpeeksi. Saat suuren kylmäsäteilyn katolta, kaikki sujuu, mutta tarvitaan tarpeettoman paljon lämpöä kylmäsäteilyn kompensoimiseksi. Sinun kanavamuovikatolla on noin 0,8 u-arvo, kun taas katon pitäisi olla noin =0,2-0,4.

Ystävällisin terveisin, fremax

• Tykkään
rillethedude
  • Laddar…
fremax fremax sanoi:
Ei valitettavasti riitä. Katosta tulee iso kylmä ilmavirtaus, kaikki on mahdollista, mutta tarvitaan tarpeettoman paljon lämpöä kylmävirtauksen kompensoimiseksi. Sinun kaksois-Solex katollasi on noin 0,8 U-arvo, kun taas katon pitäisi olla noin =0,2-0,4.

Okay. Kiitos vastauksesta.

Sitten katson hyvää liukuovea. Lasitettu. Uskotko, että tarvitaan oikea lämpölasinen, vai riittääkö yksinkertainen sisäliukulasiovi?

Eristä mieluusti , kaikki riippuu siitä, kuinka paljon energiaa haluat kuluttaa :)

fremax fremax sanoi:
Eristä mielellään, kaikki riippuu siitä, kuinka paljon energiaa haluat kuluttaa :)

Kiitos avusta!

Sitten etsin hyväksyttävän tyylikkään altandörren, joka sallii koko paketin rakentamisen sisälle. :)

Pitäisikö pystyä pitämään vähintään 10 astetta viherhuoneessa kylmimpänä talvena? Ajattelin kasvattaa posliinikukkaa ja viikunapuuta sekä muuta pientä ja mukavaa.

Ehdottomasti, sen pitäisi onnistua erinomaisesti! Onnea matkaan ja laita kuvia rakennuksesta!

Kiitos! Yritän muistaa lisätä kuvia :)

fremax fremax sanoi:
Ehdottomasti, sen pitäisi toimia mainiosti! Onnea matkaan ja laita kuvia rakennusprojektista!

Bonuskyssäri.
Ajattelen nyt tehdä ikkunakokonaisuuden. Kaksi metriä leveä. Tarvitsenko julkisivuosaa vai riittääkö eristyslasi talviterassille?

Voit rakentaa oman karmin puulistoilla ja tiivistenauhalla, varmista vain, että kaikki on tiivistä ja eristettyä, niin sinun ei tarvitse ostaa julkisivuelementtiä. Jos et ole täysin varma mitoista, pidä silmällä Blocketista väärin mitattuja ikkunoita tai vastaavia. Saat ne yleensä 60-80%:lla uuden hinnasta.

Missä päin maata olet?

fremax fremax sanoi:
Voit rakentaa oman karmisi säädettävillä puulistoilla ja tiivistenauhalla, varmista vain, että kaikki on tiivistä ja eristettyä, niin sinun ei tarvitse ostaa julkisivuelementtiä. Jos et ole 100% tarkka mittojen kanssa, pidä silmällä blocketista väärinmitattuja ikkunoita tai vastaavaa. Yleensä niitä voi saada 60-80% uuden hinnasta.

Ah! Mahtava idea!

Olen Jönköpingin ja Falköpingin välillä

Edit. Se mikä oli niin hyvää 2 metrin leveydessä on, että Skånska Byggvarorilla voi saada talviterassiliukusoven, jossa on 3 ovea = suurempi aukko

Mikä lämpötila sinulla on ajatuksena pitää ulkotilassa talvella?

fremax fremax sanoi:
Minkä lämpötilan olet ajatellut pitää lasitetussa terassissa talvella?

Lasitetussa terassissa toivon, että lämpötila pysyy 10-15 asteessa. Vain niin, että posliinikukat ja viikunapuu selviävät. Jos pysyy 15-20 asteessa, se olisi vielä parempi.

• Tykkään
fremax
  • Laddar…
Mikä lämpölähde aiot olla lasitetulla terassilla?

P para sanoi:
Mikä lämmönlähde sinulla on ajatuksena kuistille?
Siitä tulee vesikiertoiset patterit sähkökäyttöisellä elementillä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.