5 402 lukukertaa ·
17 vastausta
5k lukukertaa
17 vastausta
Kuinka hyvin 50 mm kanavamuovi eristää?
Sivu 1 / 2
Hei.
Olen rakentamassa attefall-laajennusta taloni kylkeen. Se tulee saamaan 50 mm kanavamuovikaton. Seinät ovat eristetyt ja kaksilasista olevat ikkunat, jotka olen ostanut käytettynä. Laajennus seisoo pilareilla ja lattiaan tulee 170 mm eristys.
Minun täytyy poistaa vanha terassin ovi, koska se on sellaisessa paikassa, että se tekee mahdottomaksi sisustaa järkevästi siihen paikkaan.
Kysymys on nyt, pitäisikö minun asentaa lasitettu liukuovi vai tuleeko viherhuone olemaan niin hyvin eristetty, että ovea ei tarvita?
Mitä mieltä olette?
Olen rakentamassa attefall-laajennusta taloni kylkeen. Se tulee saamaan 50 mm kanavamuovikaton. Seinät ovat eristetyt ja kaksilasista olevat ikkunat, jotka olen ostanut käytettynä. Laajennus seisoo pilareilla ja lattiaan tulee 170 mm eristys.
Minun täytyy poistaa vanha terassin ovi, koska se on sellaisessa paikassa, että se tekee mahdottomaksi sisustaa järkevästi siihen paikkaan.
Kysymys on nyt, pitäisikö minun asentaa lasitettu liukuovi vai tuleeko viherhuone olemaan niin hyvin eristetty, että ovea ei tarvita?
Mitä mieltä olette?
Ei valitettavasti tarpeeksi. Saat suuren kylmäsäteilyn katolta, kaikki sujuu, mutta tarvitaan tarpeettoman paljon lämpöä kylmäsäteilyn kompensoimiseksi. Sinun kanavamuovikatolla on noin 0,8 u-arvo, kun taas katon pitäisi olla noin =0,2-0,4.
Ystävällisin terveisin, fremax
Okay. Kiitos vastauksesta.fremax sanoi:
Sitten katson hyvää liukuovea. Lasitettu. Uskotko, että tarvitaan oikea lämpölasinen, vai riittääkö yksinkertainen sisäliukulasiovi?
Kiitos avusta!fremax sanoi:
Sitten etsin hyväksyttävän tyylikkään altandörren, joka sallii koko paketin rakentamisen sisälle.
Pitäisikö pystyä pitämään vähintään 10 astetta viherhuoneessa kylmimpänä talvena? Ajattelin kasvattaa posliinikukkaa ja viikunapuuta sekä muuta pientä ja mukavaa.
Kiitos! Yritän muistaa lisätä kuvia 
Voit rakentaa oman karmin puulistoilla ja tiivistenauhalla, varmista vain, että kaikki on tiivistä ja eristettyä, niin sinun ei tarvitse ostaa julkisivuelementtiä. Jos et ole täysin varma mitoista, pidä silmällä Blocketista väärin mitattuja ikkunoita tai vastaavia. Saat ne yleensä 60-80%:lla uuden hinnasta.
Ah! Mahtava idea!fremax sanoi:
Voit rakentaa oman karmisi säädettävillä puulistoilla ja tiivistenauhalla, varmista vain, että kaikki on tiivistä ja eristettyä, niin sinun ei tarvitse ostaa julkisivuelementtiä. Jos et ole 100% tarkka mittojen kanssa, pidä silmällä blocketista väärinmitattuja ikkunoita tai vastaavaa. Yleensä niitä voi saada 60-80% uuden hinnasta.
Olen Jönköpingin ja Falköpingin välillä
Edit. Se mikä oli niin hyvää 2 metrin leveydessä on, että Skånska Byggvarorilla voi saada talviterassiliukusoven, jossa on 3 ovea = suurempi aukko