2 705 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Kuinka h*lvetissä nostan lattiaa!
Minulla on paniikki... Tämä vie liian kauan ja saan hermoromahduksen.
Minulla ei ole kärsivällisyyttä kohottaa kaikkia koolauksia.
Okei....
Minulla on 3 huonetta, jotka haluan nostaa samalle tasolle.
Eteinen, olohuone ja keittiö.
Olen mitannut ja eteinen on korkein kohta, joten päätin nostaa kaksi muuta huonetta, siitä tulee avoin pohjaratkaisu.
Yritän nyt kohottaa koolausta koolauksen jälkeen, mutta koen, että se vie liian kauan, ja se on sääli, koska koolaukset eivät ole yhtä vakaita, koska ne ovat alun perin kiinnitetty betoniin ja koolauksiin, jotka on valettu betoniin.
Selkäni nykyisessä tilanteessa haluan nopeamman ratkaisun tähän.
Pitäisikö minun liimaruuvata koolausten sivuille 45x95, molemmille puolille!?
Aion laittaa tähän 22 mm lattialastulevyä, jos sillä on väliä.. kai se on standardi tehdä näin oletan..
Uh.. nyt pidän iltaa.. selkäni tappaa minut.
Minulla ei ole kärsivällisyyttä kohottaa kaikkia koolauksia.
Okei....
Minulla on 3 huonetta, jotka haluan nostaa samalle tasolle.
Eteinen, olohuone ja keittiö.
Olen mitannut ja eteinen on korkein kohta, joten päätin nostaa kaksi muuta huonetta, siitä tulee avoin pohjaratkaisu.
Yritän nyt kohottaa koolausta koolauksen jälkeen, mutta koen, että se vie liian kauan, ja se on sääli, koska koolaukset eivät ole yhtä vakaita, koska ne ovat alun perin kiinnitetty betoniin ja koolauksiin, jotka on valettu betoniin.
Selkäni nykyisessä tilanteessa haluan nopeamman ratkaisun tähän.
Pitäisikö minun liimaruuvata koolausten sivuille 45x95, molemmille puolille!?
Aion laittaa tähän 22 mm lattialastulevyä, jos sillä on väliä.. kai se on standardi tehdä näin oletan..
Uh.. nyt pidän iltaa.. selkäni tappaa minut.
En ymmärrä, miksi käsittelet palkkeja? Nehän ovat hyvässä paikassa, riittää kun naulaat halutun korotuksen palkkiin, niin olisin tehnyt. Pyörösahalla voit halkaista palkin mihin tahansa etäisyyteen, jonka haluat ja tarvitset. Jos pelkäät, että se halkeaa, riski on olemassa, jos etäisyys on liian ohut, esiporaa sitten lattiapalaan ja käytä sopivan pituisia ruuveja.
Tai sitten jätät asian sikseen ja pyydät jonkun tasoittamaan sen puolestasi. Silloin se on kunnossa ja selkä selviää. 
Jos on jotain, mitä kadun tukirakenteissani (kellarissa), niin se on se, että niiden pitäisi olla täysin äänettömiä ja mahdollisimman vakaat. Yksikään tukipuu ei saa jäädä heiveröiseksi, se johtaa vain lattian narinaan. Tässä vaiheessa ei valitettavasti voi fuskailla. Täytyy elää sen kanssa, kunnes jaksaa tehdä sen uudestaan.
Lattia on niin epätasainen, ettei sitä valitettavasti voi kiinnittää suoraan lattiaan... Muuten se olisi ollut paras ratkaisu.
Nykyiset koolaukset ovat kiinnitettyjä ja vakaita, mutta eivät suorassa toisiinsa nähden.
Luulen, että ratkaisu tulee olemaan vieressä olevat koolaukset, jotka ruuvataan ja liimataan. Aion vahvistaa niissä kohdissa, missä se ei tänään ole aivan 100.
Narinasta en ole erityisen huolissani, koska naulattu lattia on nykyisin ulkona.. Koolaukset itsessään eivät narise erityisemmin...
Mutta voi kuinka tylsää tämä onkaan tehdä!! Tulee olemaan niin ihanaa saada alas lattialastulevyt
Nykyiset koolaukset ovat kiinnitettyjä ja vakaita, mutta eivät suorassa toisiinsa nähden.
Luulen, että ratkaisu tulee olemaan vieressä olevat koolaukset, jotka ruuvataan ja liimataan. Aion vahvistaa niissä kohdissa, missä se ei tänään ole aivan 100.
Narinasta en ole erityisen huolissani, koska naulattu lattia on nykyisin ulkona.. Koolaukset itsessään eivät narise erityisemmin...
Mutta voi kuinka tylsää tämä onkaan tehdä!! Tulee olemaan niin ihanaa saada alas lattialastulevyt
Klikkaa tästä vastataksesi