Hei!

Olen tekemässä remonttia asunto-osakkeeseen, jossa olen muun muassa poistanut keittiön ovikarmit ja nyt mietin, kuinka saisin ne suljettua. Seinä on 70 mm leveä kevytbetoniseinä. Ajattelen laittaa ovenkarmilaudan, mutta 70 mm leveitä lautoja on hieman vaikea löytää. Olen löytänyt muun muassa 80 ja 85 mm, ja sitten löytyy suurempia mittoja. Kysymys on siis, voiko 80 mm ovenkarmilaudan asentaa ja antaa sen ulottua 5 mm kummallekin puolelle. Vai pitäisikö kaikki säätää yhden seinän puolelle?

Vai pitäisikö laittaa vielä leveämpi, esimerkiksi 100 mm, jotta saisi lattialistan ohjattua reunaa pitkin? Nyt sen voi tehdä, jos se ulottuu 5 mm, mutta ehkä se näyttää oudolta? Mutta en ajatellut laittaa mitään listaa, jos asennan karmilaudan, joten ehkä se näyttää hassulta, jos se työntyy liian paljon toiselle puolelle?

Vai olisiko parempi yrittää löytää 70 mm sokkeli/lista tai vastaava ja asentaa lista?

Tai muita vinkkejä?

/Samuel A

Viimeksi muokattu:
onko se mdf lista jota aiot tehdä?..

Paras vaihtoehto on, kuten sanoit, että lista on yhtä leveä kuin seinä. Ja sitten laitat listat kummallekin puolelle.
Jotka menevät listan reunaan asti. tai hieman erilleen, riippuen siitä miten haluaa.
Jos sinulla ei ole mahdollisuutta halkaista levyä itse, tiedän että useat puutavarakaupat voivat tehdä sen puolestasi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.