On ongelma. Olen ostanut uuden kattovalaisimen, joka painaa 4 kg ja se pitäisi asentaa olohuoneeseen. Siellä ei ole koukkua, joten tarvitsen uuden. Sisäkatto on luultavasti treetexiä (lisään kuvan myöhemmin). Luin toisesta ketjusta, että pitkittäisissä saumoissa pitäisi olla harva rakenne takana, kestääkö se kattovalaisimen ja riittääkö tavallinen ruuvikoukku vai tarvitsenko vahvemman kiinnikkeen?

T
Jos osut kantavaan palkkiin/rimaan, riittää puukierteinen ruuvikoukku. 4 kg ei ole kovin paljon.

Nyt olen porannut reiän levyjen väliin, mutta en osunut puuhun. Liitän mukaan kuvan. Yritän myös koputtaa kuullakseni, onko jossain kohtaa tukevaa. Mikä rakenteen voisi olla, tai miten löytää jotain, mihin kiinnittää?

• Valkoinen seinäpaneelipinta, jossa näkyy porattu reikä.
Pitäisikö minun mennä ylös ullakolle ja yrittää kaivaa sahanpurujen joukosta löytääkseni miten se on asetettu ja missä on puuta kiinnitettäväksi? Vai onko parempi porata lisää reikiä sattumalta?

Työnnät teräslangan, joka on 30 cm tai vastaava, porareikään. Kun pääset ylös, löydät sen. Muussa tapauksessa sinun täytyy olla mäyrä löytääksesi sen. Sinusta tulee desorientoitunut siellä ylhäällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.