Hei

Mietin, miten minun pitäisi rakentaa kattopaneelini!
Huone on 431 leveä ja paneelin pituus on 390.
Ajattelin sahata paneelin 370:een ja sitten laittaa 61 cm palan!
Olen asettanut kiinnikkeet cc60 välein.
Onko se hyvä mitta sahata?

Mikä on paras tapa? Pitäisikö minun sahata paneeli suoraan vai pitäisi minun viistää paneeli 45 asteessa?
Ota mielellään ehdotuksia ja näkemyksiä vastaan!
Aion käyttää niittejä kiinnittääkseni paneelin!

Ystävällisin terveisin // Johan

Hei

Olisin asentanut katon siirretyillä saumoilla. Paneelilauta, jonka päätit, aloitat seuraavan rivin sillä ja leikkaat sen lähimpään runkotolppaan. Olen itse tehnyt parissa huoneessa ja ollut tyytyväinen lopputulokseen.

Samaa mieltä! Vältä liittämistä samassa kohtaa vierekkäisissä laudoissa, muuten kadut sitä myöhemmin. Epäsäännölliset liitokset ovat tyylikkäämpiä. MUTTA kaikkein tyylikkäintä olisi ilman liitoksia, eikö todellakaan ole pidempiä paneeleita? Millainen se on?

Hadde puurapaneeli vanhempien huvilassa ja se on ehdottomasti parasta ja tasaisinta, jos liitokset tehdään siirtyneenä siten, että jokaisessa liitoksessa on tukipuun limitys.

Milkshaken
maksimipituus puutavaralle Ruotsissa on varmaankin yhä 5,40.....

epävarmaa, onko näissä pituuksissa hienosti höylättyä paneelia, mutta sitä voi olla syytä etsiä. ja GERA 45 astetta,,, EI.... Vaan kuten muutkin sanovat, laskevat pituudet...

Seuraan teidän vinkkejä! Laitan ensimmäisen pituuden ja sitten katkaisen puuttuvan osan, ja aloitan sitten siitä laudasta, joka jää yli!

En uskonut, että pidempiä paneeleja on olemassa, tietysti olisi ollut parasta ilman saumoja!!
Mutta aion maalata paneelin valkoiseksi myöhemmin! joten kai se on vain kitata yli?

Ystävällisin terveisin//Johan

Milkshaken sanoi:
maksimipituus puutavaralle Ruotsissa on kai edelleen 5,40.....

epävarmaa, onko hienosti höylättyä paneelia näissä pituuksissa, mutta voi olla sen arvoista etsiä.
Sitä löytyy, olen itse käyttänyt sitä.

Meillä oli onni, että maalaisahjo teki itse paneelin, joten saimme haluamamme pituudet, kunhan oli sopivia puita saatavilla.

Milkshaken
mats_O : mutta sitten siitä tuli varmaan tosi hieno voisi kuvitella...

Joo. Näin voi puhua pikkusahaajien kanssa. He ovat yleensä huomattavasti joustavampia mukavan puutavaran suhteen.

Milkshaken
ok..... :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.