Ensimmäinen viestini täällä Byggahus.se, joten mielenkiintoista nähdä, voinko saada apua ratkaisemaan tätä mysteeriä, joka on estänyt suunnitellun lattian asennuksen yli vuoden ajan!
Hei kaikki kosteuden siirtymisen asiantuntijat!
Minulla on ongelma muutaman erittäin märän/kosteuden kyllästämän laudan kanssa seinässä vanhassa eristämättömässä varastorakennuksessa, jossa aiemmin oli maapohja & eristämätön laatta maassa. Ne (pystyssä olevat laudat) näyttävät imevän kosteutta alareunastaan, vaikka niillä ei olekaan kosketusta maa- tai betonilattiaan? Tätä on jatkunut vuosia ja sääolosuhteista (sade, lumi jne.) riippumatta!
Lisäksi olen mitannut & tutkinut katon, enkä löytänyt kosteuden pääsyä sitä kautta, ja maapohja/salaojasora eivät myöskään ole yli 80 % ilmankosteudessa? Laatta & lecatiili vas.t voivat silti olla hieman kosteita, mutta ei mitään seisovaa vettä tai vastaavaa.
Haluaisin ratkaista ongelman, jotta uskallan rakentaa seinän sisään, joten kaikki vinkit siitä, mistä tämä kosteus tulee, ovat hyvin tervetulleita!
Liitetyssä kuvassa näkyy selvästi, mihin laudat ovat olleet/ovat kosteita. Kiitos etukäteen 🙏🏻