2 805 lukukertaa ·
27 vastausta
3k lukukertaa
27 vastausta
Kosteusvaurio palkistossa - miten käsitellä?
Kyllä voin kuvitella niin. Mutta tässä on kyse yli 3m2 huoneesta ja kosteudesta, joka on jäljellä vain pinnalla/alle 1m lattian parruilla.BirgitS sanoi:
200 kWh maksaa kuitenkin vain muutaman satasen, ei niin paljon huolehdittavaa tässä yhteydessä mielestäni. Olen eniten kiinnostunut saamaan sen tarpeeksi kuivaksi mahdollisimman pian.
Huomasin nyt lisäyksesi mittarista, ja ajattelin kysyä kuinka luotettava halpa voisi olla. Se ei ole mitään rakettitiedettä (luultavasti se vain mittaa sähkövastusta kahden piikin välillä), mutta jos m mittausvirheen epäilyyn on syytä, voi olla järkevämpää hankkia parempi. Mikä merkki/malli on mielestäsi "oikea"?mexitegel sanoi:
Kosteuspitoisuus pitäisi laskea 15%:iin.
Kosteusvahingon sattuessa vakuutusyhtiöt yleensä hankkivat kunnon sorptiokuivaimia ja kuivaavat. Se kestää usein vähintään 2-3 viikkoa. Millainen yhteys teillä on ollut vakuutusyhtiöönne?
Pieni lämpöpuhallin ei auta paljon, varsinkaan nyt, kun olemme kosteassa vuodenajassa, jolloin ilmankosteus on korkea.
Edit: Varmista, että mittaat oikealla mittarilla, niitä voi vuokrata, jos et halua ostaa.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 190 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 190 viestiä
200 kWh ei ole mitään mietittävää ilman otin sen mukaan osoittaakseni, ettei ollut kyseessä tavallinen yksinkertainen tuuletin. Jos kuivauksen on mentävä nopeasti, sen on oltava voimakas lämmityspuhallin ja sinun on varmistettava, että siitä tuleva lämpö pääsee vain siihen alueeseen, joka on kuivattava, ei koko huonetta, esim. muovittamalla alueelle, joka on kosteusvaurioitunut.H Hylman sanoi:Kyllä, voin kuvitella sen. Mutta tässä on kyseessä huone, joka on hieman yli 3m2 ja kosteutta, joka on jäljellä juuri pinnalla/yli 1m lattiahirret.
200 kWh maksaa kuitenkin vain muutamia satasia, ei niin paljon huolta aiheuttavaa mielestäni asiayhteydessä. Olen eniten kiinnostunut saamaan sen tarpeeksi kuivaksi mahdollisimman pian.
Hyvä pointti, tarvitsemme ehdottomasti lämpöä!BirgitS sanoi:
200 kWh ei ole syytä huoleen, vaan mainitsin sen osoittaakseni, että kyseessä ei ollut mikään tavallinen tuuletin. Jos kuivauksen on mentävä nopeasti, sen täytyy olla tehokas lämpöpuhallin, ja on huolehdittava siitä, että sen lämpö kohdistuu vain kuivattavaan alueeseen, ei lämmitä/kuivaa koko huonetta, esimerkiksi muovittamalla kosteusvahingoittunut alue.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 190 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 190 viestiä
Mutta et kai halua homeen kasvua enemmän kuin on ehdottoman välttämätöntä.H Herr_Per sanoi:
200 kWh muutamassa viikossa on toki vähemmän kuin mitä pieni kabiinilämmitin kuluttaa.BirgitS sanoi:
Mikä menetelmä valitaan, riippuu olosuhteista. Olen ollut mukana tapauksissa, joissa välipalkkeja on kuivattu alipainekuivauksella kanavaan liitetyillä absorptioilmankuivaajilla.
Lisäksi on tietysti tärkeää, että kaikki vahingoittunut materiaali poistetaan kunnolla.
Halvimpia olisi syytä välttää, mutta Clas Ohlsonilla on Bosch-merkki alle viidensadan, joka vaikuttaa antavan luotettavia mittaustuloksia, ja siihen on asennettu vastus, joten voit tarkistaa, että mittari näyttää oikean arvon.H Hylman sanoi:Näin lisäyksesi mittareista nyt, ja olin itse asiassa aikonut kysyä, kuinka luotettava halpa voisi olla. Se ei ole rakettitiedettä (arvelen, että se mittaa sähkön vastuksen kahden neulan välillä vain), mutta jos on syitä epäillä mittausvirhettä, voi olla syytä hankkia parempi.
Mikä merkki/malli on mielestäsi "oikea"?
Jo, ehkä niin on. Katokipsin päällä, jossa vesivuoto on ollut, lähellä ulkoseinää, on kosteussulku, mutta se näyttää päättyvän puoli metriä talon keskelle päin. Samalla on ilmankierto minimaalinen palkkivälitiloissa, joten en halua luottaa siihen, että se kuivuu sillä tavalla.H Herr_Per sanoi:
Soita ammattimaiselle kosteussaneerausfirmalle, esim. OCAB (ei Anticimex). Se on myös vakuutusyhtiön etu, että työ tehdään oikein. Tarkista heidän kanssaan, että he todella ottivat huomioon kosteudenpoiston käteisvuorokorvauksessa.H Hylman sanoi:Ok, kiitos!
Vakuutusyhtiö on tehnyt vahinkotarkastuksen, ja he tekevät laskelman kokonaissaneerauksen korvaamisesta. Joten odotamme saavamme rahaa, mutta emme vielä tiedä kokonaissummaa. Oletan, että siihen sisältyy tällaisia kuluja. Mutta koska valitsemme käteisellä maksettavan korvauksen sen sijaan, että heidän firmansa hoitaisi saneerauksen, arvaan että se yksinkertaisesti sisältyy käteisvuorokorvaukseen.
Suurin ongelma nyt on, että palkkaamallamme firmalla ei ole projektipäällikköä, joka vastaisi sähköposteihin tai puheluihin. Sen sijaan ilmestyy vähän erilaisia käsityöläisiä ilman kokonaiskuvaa silloin tällöin, ja sitten täytyy olla kotona ja selittää tällaisia asioita heille. Esimerkiksi vakuuttaa heille, että homehtuneen lattian täytyy repiä ylös, ja sen jälkeen sen täytyy kuivua. Siksi tunnen, että minun täytyy itse olla perillä tällaisista yksityiskohdista, joista voisi kuvitella ammattirakentajien itse olevan tietoisia.![]()
Kyselit kosteusmittareista, esimerkiksi Elma DT-128 on hyvä ja edullinen.
Ja jos tarvitsee tehdä rakennustöitä, käytä päteviä käsityöläisiä, äläkä niitä joita vakuutusyhtiö lähettää. Olin hyväuskoinen ja annoin Folksamin suosittelemalle yritykselle tehtäväksi vaihtaa kosteuden vaurioittama lattia laajennusastiassa. En voi sanoa, että olisin täysin tyytyväinen lopputulokseen, mutta firman mukaan se on ammattilaisen tekemä.mexitegel sanoi:
Niin se näyttää ehkä enemmän olevan "quick-n-dirty" kuin "ammattimaisesti"B Bitterhetsakademin sanoi:Ja jos on rakennustöitä, jotka täytyy suorittaa, ota yhteyttä päteviin käsityöläisiin eikä niihin, joita vakuutusyhtiö lähettää. Olin hyväuskoinen ja annoin Folksam:in suositteleman yrityksen vaihtaa kosteusvaurioituneen lattian paisuntasäiliön luona. En voi sanoa olevani täysin tyytyväinen tulokseen, mutta yrityksen mukaan työ on suoritettu ammattimaisesti.
Firma, joka teki työn, kehuskelee yli kolmenkymmenen vuoden kokemuksella ja suurella osaamisellaan. Soitin työnjohtajalle, joka vastasi ivallisesti: se ei ole tanssilattia ja me emme tee mitään muuta. He eivät ainakaan saaneet hyviä arvosteluja minulta.H Hylman sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
1800-luvun talo välipohjalla cc 1800
Rakennusfysiikka -
Fylla igen hål i bjälklag - massa/fog/spackel/flytspackel?
Fyllnadsmassor -
Tryckt virke golvbjälklag - vad göra?
Fritidshus -
Byta ut grundisolering och fyllnad i bjälklaget i 1800-talstorp
Fyllnadsmassor -
Epäilty kosteusvaurio välipohjassa - mitä tehdä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka