Olen kerännyt paljon hyviä vinkkejä rakennusfroum burgeelta, mutta nyt on aika ensimmäiselle omalle postaukselle

Olen ollut täällä yli vuoden kirjoittamatta itse mitään :eek:
Olen remontoinut yläkertaa, ja erityisesti kattolyhtyä, joka oli erittäin huonossa kunnossa. Koko kattolyhty purettiin ja tehtiin lisäksi kaksinkertaiseksi, jotta vessa ja parvekkeen ovi, jotka sijaitsivat lyhdyssä, saisivat riittävästi tilaa toimia normaalisti.
Talo on kaiken kaikkiaan vanha, jotain 1910-1930-lukujen väliltä, erilaisia lisäyksiä ja laajennuksia useissa vaiheissa. Yläkerran muut seinät tai katto, joissa kattolyhty sijaitsee, eivät sisällä mitään höyrynsulkua (muovikalvo), vaan siellä on tuulensuojapaperia.
Miten teen vedeneristyksen kanssa? Jätänkö sen pois, koska sitä ei ole muissakaan seinissä, vai asennanko kunnollisen vedeneristyksen niihin seiniin, jotka remontoidaan? Olen kuvitellut, että voisi tulla ongelmia, jos muovikalvo on vain osittain? Voiko tulla ongelmia, jos laitan kunnon höyrysulun kipsilevyseinään vessassa ennen laatoitusta (käyttämäni pohjuste toimii myös höyrysulkuna) ja mietin muovikalvon tarpeellisuutta yllä?