Hei!
Tarvitsen mielipiteitänne meneillään olevasta rakennusprojektista.
Olen remontoimassa taloa, ja projekti on venynyt. Talo rakennettiin 60-luvun lopulla ja siihen on nyt valettu lattialämmitys, sitten ullakon eristeet on poistettu jne. Näin ollen ullakolla ei ole nyt eristystä. Katto on harva ja muovilla peitetty. 400 mm eristystä on tarkoitus laittaa ullakolle. FTX-järjestelmä on tulossa. Ei ole ollut lämmitystä päällä useaan kuukauteen.
1. Minusta talon kosteusprosentti on korkea.
2. Saattaa näyttää siltä, että valkomuotti nousee esiin raakaponttikatteessa kylmäullakolla. Tätä ei ole ollut ennen.

Muita muutoksia ei ole tehty talossa. Olen huolissani, että ilman kosteusprosentti on liian korkea, mikä aiheuttaa tämän epäillyn kasvun.

Onko teillä ehdotuksia, mitä minun pitäisi tehdä? Pitäisikö laittaa rakennuslämmitin päälle talossa? Kuivain? Voinko jatkaa rakentamista hyvällä omallatunnolla, kuten muovia seinille jne. Missään ei ole näkyvää vesivuotoa. Olen miettinyt, jos laittaisin tavallisen kylpyhuoneen tuulettimen taloon puhaltamaan ilmaa tilapäisesti ulos, ehkä yhdessä rakennuslämmittimen kanssa, joka nostaisi lämpötilaa pari astetta. Tällä hetkellä ei ole myöskään väliseiniä. Rehellisesti sanottuna en haluaisi laittaa rakennuslämmitintä päälle, koska lämpötilan muutokset voivat aiheuttaa kondensaatiota kylmille seinille/katolle ilman eristystä.

Kiitollinen mielipiteistänne!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.