9 757 lukukertaa ·
11 vastausta
10k lukukertaa
11 vastausta
Kosteusongelmat tasoitetäytön jälkeen
Hei,
Meillä on kaksi viikkoa sitten tehty tasoitetyötä koko betonilaatalle uudisrakennuksessamme. Itse laatta on noin 4 kuukautta vanha ja kosteustarkastettu useita kertoja. Ongelmana on, että talon sisäilma on muuttunut erittäin kosteaksi. Ikkunoista ja kahvoista valuu vettä ja ilma tuntuu todella kostealta. Johtuuko tämä tasoitetyöstä, kuinka kauan tämä tila kestää? Pitäisikö minun olla huolissani tulevista kosteusongelmista vai onko tämä vain luonnollista? Kannattaako asentaa ilmankuivain?
Pyydän apuanne tiedon ja neuvojen saamiseksi!!
Meillä on kaksi viikkoa sitten tehty tasoitetyötä koko betonilaatalle uudisrakennuksessamme. Itse laatta on noin 4 kuukautta vanha ja kosteustarkastettu useita kertoja. Ongelmana on, että talon sisäilma on muuttunut erittäin kosteaksi. Ikkunoista ja kahvoista valuu vettä ja ilma tuntuu todella kostealta. Johtuuko tämä tasoitetyöstä, kuinka kauan tämä tila kestää? Pitäisikö minun olla huolissani tulevista kosteusongelmista vai onko tämä vain luonnollista? Kannattaako asentaa ilmankuivain?
Pyydän apuanne tiedon ja neuvojen saamiseksi!!
Hei,
Ei, meillä ei ole vielä ilmanvaihtoa käynnissä, mutta se tulee myöhemmin. Talo on lisäksi tiivis, kaikki ikkunat ja ovet ovat paikoillaan. Mitä mieltä olet ilmankostuttimesta?
Ei, meillä ei ole vielä ilmanvaihtoa käynnissä, mutta se tulee myöhemmin. Talo on lisäksi tiivis, kaikki ikkunat ja ovet ovat paikoillaan. Mitä mieltä olet ilmankostuttimesta?
Olen muuten epävarma siitä, mitä tasoitemassaa on käytetty.
Kyllä, se toimii ehdottomasti, jos ei nyt halua avata ikkunoita joskus. Ja tietenkin talo on kostea, jos se on täysin tiivis ja ilman ilmanvaihtoa..timkalender sanoi:
Jos on käytetty nopeastikuivuvaa tasoitetta, tulee varoa kuivattamasta liikaa korkealla lämpötilalla tai alentamalla ilmankosteutta liikaa, muuten riskinä on reunojen kohoaminen.
Kiitos vastauksistasi. Olen huolestunut ensikertalainen rakentaja, jolla kyllä on erittäin taitavia käsityöläisiä paikalla, mutta joskus en halua rasittaa heitä tyhmillä kysymyksillä. Rakentajat olivat kuitenkin hieman epäileväisiä ilmankuivaimen suhteen, koska prosessi voi tapahtua liian nopeasti. Jotkut eivät vaikuta tasoittavan ollenkaan... Ehkä tuuletan taloa ja toivon, että kosteus loppuu pian. Tiedätkö jotain tästä "normaaliajasta"?
Kun rakensin taloni, käytin ilmankuivainta vähintään kolmen viimeisen rakennuskuukauden aikana, enkä huomannut mitään ongelmia liian nopeasta kuivumisesta.
Uudessa rakennuksessa on todella paljon kosteutta, joka pitää poistaa, maali, tapettiliima, tasoite, ei täysin kuivuneet rakennusmateriaalit, sade, ym.
Uudessa rakennuksessa on todella paljon kosteutta, joka pitää poistaa, maali, tapettiliima, tasoite, ei täysin kuivuneet rakennusmateriaalit, sade, ym.
Silloin otit varmasti riskin, ainakin EF:n kanssa. Tämä tasoite on sellaista tyyppiä, joka tulisi päällystää tiiviillä materiaalilla muutaman päivän sisällä, jotta estetään liian nopea kuivuminen. Kuivaimen asettaminen on täysin päinvastaista, mitä tällaiselle tasoitteelle tulisi tehdä.
Klikkaa tästä vastataksesi