Hei,
Pari vuotta sitten rakensin elokuvahuoneen kellariin. Lattialle laitoin Platonmatto, sitten mattan, jotta se ei ääntäisi (olen unohtanut nimen) kun käveli laminaatilla. Nyt viikonloppuna olin tylsistynyt ja purin osan lattiaa nähdäkseni miltä se näytti alta. Se oli erittäin märkä betonilattian päällä, mikä tiesin oikeastaan, että se olisi. Olen ollut tarkka seinien kanssa, 5 cm rako kellariseinään, metallirungot lattiassa ja katossa, etäisyyksiä kaikissa listoissa, lattiassa ja katossa. Mutta nyt alan olla vähän huolissani kuitenkin, voiko märkä betoni vahingoittaa jotain? Kosteuden pitäisi saada liikkua, minusta tuntuu. En ole huomannut outoa hajua. Onko mahdollista, että betonilattia vahingoittuu vedestä? Seinillä on kaksinkertainen kipsilevy, voiko niistä nähdä, jos alkaa mennä pieleen?
 
Minulla oli samanlainen ratkaisu kellarini yhdessä huoneessa, platon ja sitten laminaatti. Revin sen pois, koska minulla oli ongelmia sokeritoukien kanssa ja halusin korjata huoneen. Yäk, miten likaista siellä alla oli, hämähäkkejä, juoksujalkaisia, sokeritoukkia, siiroja, pölyä.

Olen lukenut, että paras ratkaisu tällaisessa tilanteessa on käyttää jotain mekaanista ilmanvaihtoa, joka imee ilmaa. Jos ei haise, niin ei ehkä ole niin vaarallista. Purkutyö ei yleensä ole kovin hauskaa.
 
Yäk ja yöh!! Näyttää siltä, ettei ole niin paha minun luonani! Vielä :-)
Mekaaninen ratkaisu on paras ehdottomasti, mutta maksaa sen mukaisesti, valitettavasti. Mutta takaisin kysymykseeni, onko vedessä mitään riskiä? Näiden vuosien jälkeen se ei todellakaan ole haissut miltään. Enemmänkin oluelta ja perunalastuilta! :-)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.