R
Aion asentaa märkätilakipsilevyä suihkutilaan ja muualle kylpyhuoneeseen tavallista kipsilevyä. Juttu on se, että kun selaan internetiä, huomaan, että märkätilakipsilevy on 12,5 mm paksu, kun taas seinäkipsilevy on 13 mm. Miten tämä on oikein ajateltu, koska minulla on oltava sama paksuus kipsilevyille. En löydä mitään osoitteesta byggmax.se

C
Jos mitään ei ole tapahtunut sen jälkeen kun viimeksi käytin kipsiä, niin kaikki levyt ovat 12,5 mm. Se, että he kirjoittavat 13 mm, on luultavasti vain pyöristys, jotta kuluttajat hämmentyisivät.

Jos kipsilevyn paksuudessa on 0,5 mm eroa, sillä ei ole takuulla merkitystä. Sinulla on varmasti suurempi toleranssi koolauksessa, johon levyt kiinnitetään. Olen myös lukenut, että kipsilevyt ovat usein 12-12,5 mm paksuja valmistuksen vuoksi, mutta kaikki myyjät eivät kirjoita tätä tietoa.

Ystävällisin terveisin, fremax

0,5 mm? Luuletko, että näet eron siinä?

Eikö kipsilevy ole oikeastaan 12,7mm? Eli puoli tuumaa.
Alun perin ne olivat sitä ja sitten alettiin vain kirjoittaa 13mm, jotta ei hämmentäisi?

R
joten täytyy valita 12,5mm märkätilakipsille ja 13mm kipsille?

Jep!

R
perhan outoa, että samaa paksuutta kutsutaan kahdella eri mitalla...ei ollenkaan harhaanjohtavaa...

mitä vaihtoehtoja on, jos haluaa "kuolleen" kipsilevyn, johon on parempi kiinnittää asioita, paitsi märkätilakipsi?

Viimeksi muokattu:
Ei vaihtoehtoa, minerit on tuskin parempi. Käytetään taustalevynä vaneria, tai kuten minä (tyhmäkitupiikki) OSB, mutta sitten cc450 ja vahvistus siihen, mihin aiot ripustaa asioita.

R
fremax sanoi:
Ei vaihtoehtoa, minerit tuskin on parempi. Käytetään vaneria takana, tai kuten minä (tyhmä ja nuuka) OSB, mutta sitten cc450:llä ja vahvistus siellä, missä aiot ripustaa asioita.

Hei, kun en halua, että seinä vie enemmän tilaa kuin nyt (pieni kylpyhuone) ja haluan käyttää nykyisiä putkia, jotka työntyvät esiin suihkussa, niin BK-se sivusto sanoi, että voidaan asettaa koolaus 30cc:llä ja silloin tarvitaan vain tavallista kipsiä. Muuten pitäisi vetää suihkun vesiputket seinään =/

A
Voit käyttää 30cc reglaria ja yksinkertaista kipsilevyä niin kauan kuin kottlaat kaikissa kiinnityspisteissä.

R
niinpä, toivottavasti vanhat putket riittävät uuden seinän läpi nyt, kun laitetaan kiinnityslaasti ja laatat muovimaton sijaan?!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.