4 853 lukukertaa ·
11 vastausta
5k lukukertaa
11 vastausta
Kosteudenkestävä kipsilevy ja tavallinen kipsilevy eri paksuisia?!
R
Roland112
Estetty
· Västra Götaland
· 2 165 viestiä
Roland112
Estetty
- Västra Götaland
- 2 165 viestiä
Aion asentaa märkätilakipsilevyä suihkutilaan ja muualle kylpyhuoneeseen tavallista kipsilevyä. Juttu on se, että kun selaan internetiä, huomaan, että märkätilakipsilevy on 12,5 mm paksu, kun taas seinäkipsilevy on 13 mm. Miten tämä on oikein ajateltu, koska minulla on oltava sama paksuus kipsilevyille. En löydä mitään osoitteesta byggmax.se
Jos kipsilevyn paksuudessa on 0,5 mm eroa, sillä ei ole takuulla merkitystä. Sinulla on varmasti suurempi toleranssi koolauksessa, johon levyt kiinnitetään. Olen myös lukenut, että kipsilevyt ovat usein 12-12,5 mm paksuja valmistuksen vuoksi, mutta kaikki myyjät eivät kirjoita tätä tietoa.
Ystävällisin terveisin, fremax
Eikö kipsilevy ole oikeastaan 12,7mm? Eli puoli tuumaa.
Alun perin ne olivat sitä ja sitten alettiin vain kirjoittaa 13mm, jotta ei hämmentäisi?
Alun perin ne olivat sitä ja sitten alettiin vain kirjoittaa 13mm, jotta ei hämmentäisi?
R
Roland112
Estetty
· Västra Götaland
· 2 165 viestiä
Roland112
Estetty
- Västra Götaland
- 2 165 viestiä
perhan outoa, että samaa paksuutta kutsutaan kahdella eri mitalla...ei ollenkaan harhaanjohtavaa...
mitä vaihtoehtoja on, jos haluaa "kuolleen" kipsilevyn, johon on parempi kiinnittää asioita, paitsi märkätilakipsi?
mitä vaihtoehtoja on, jos haluaa "kuolleen" kipsilevyn, johon on parempi kiinnittää asioita, paitsi märkätilakipsi?
Viimeksi muokattu:
Ei vaihtoehtoa, minerit on tuskin parempi. Käytetään taustalevynä vaneria, tai kuten minä (tyhmäkitupiikki) OSB, mutta sitten cc450 ja vahvistus siihen, mihin aiot ripustaa asioita.
R
Roland112
Estetty
· Västra Götaland
· 2 165 viestiä
Roland112
Estetty
- Västra Götaland
- 2 165 viestiä
Hei, kun en halua, että seinä vie enemmän tilaa kuin nyt (pieni kylpyhuone) ja haluan käyttää nykyisiä putkia, jotka työntyvät esiin suihkussa, niin BK-se sivusto sanoi, että voidaan asettaa koolaus 30cc:llä ja silloin tarvitaan vain tavallista kipsiä. Muuten pitäisi vetää suihkun vesiputket seinään =/fremax sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi