Hei.
Näyttää siltä, että täällä on paljon ihmisiä, joilla on tietoa siitä, mikä toimii talon muutosprojekteissa.
Ajattelin purkaa seinän keittiön ja olohuoneen väliltä ja oletan, että se on kantava. Seinä on 5,7 m pitkä ja sijaitsee 0,8 m päässä talon keskipisteestä.
Omisssa ajatuksissani toivon, että riittäisi esimerkiksi HEA 200, joka seisoo esimerkiksi VKR 120x120x10 hallin puoleisessa päässä ja VKR 120x80x10 toisessa (säästääkseni tilaa). Liitän piirustuksen, ja se on punainen seinä, joka täytyy poistaa.
Kiitos etukäteen kaikista vinkeistä, joita voin saada.
Olen laittanut vähän terästä taloon sillä tavoin. Fuskade fram lasten från Moelvens lathund, sitten valitsin sopivan palkin ja putken. Hitsasin konsolit mutta laskin kuin vapaasti tuettuna. Jos se on tiukka, voit pyytää jotain laskemaan tarkemmin sen. Jos sinulla on se kiinnitetty jännitettynä, voit laskea korkeutta, koska momentti on mitoittava. Muista myös palosuojaus. Luulen, että minulla on muutamia kuvia blogissa.
Ajattelin tehdä jotain samanlaista kuin sinä olet tehnyt tolppien päähän. Riittääkö tämä, jotta sitä ei pidettäisi vapaasti asennettuna, vai pitääkö tolpat kiinnittää myös jollain muulla tavalla? Ajattelin tehdä saman Moelvenin pohjalta, mutta en koskaan saanut selville, mitä arvoja teräspalkissa pitäisi käyttää. Kiitos tiedoista.