2 255 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Korvata liimapuuta VKR:llä?
Olen laskenut talvipuutarhan palkin, tukikohdat 115x115 ja palkki 495x115 käyttäen byggbeskrivningar.se
Piirtämisen jälkeen voin todeta, että en halua niin korkeaa palkkia, koska se vaikuttaa oven korkeuteen ja eristetyn kattorakenteen tuuletusväliin.
Onko olemassa yksinkertaisia tapoja vaihtaa tämä VKR:ään tai IPE:hen ja saavuttaa sama taipuma, 8 mm tai vähemmän?
Pituus 4,6 metriä ilman tukikohtia.
Lumen vyöhyke 2
Betonitiilet
Piirtämisen jälkeen voin todeta, että en halua niin korkeaa palkkia, koska se vaikuttaa oven korkeuteen ja eristetyn kattorakenteen tuuletusväliin.
Onko olemassa yksinkertaisia tapoja vaihtaa tämä VKR:ään tai IPE:hen ja saavuttaa sama taipuma, 8 mm tai vähemmän?
Pituus 4,6 metriä ilman tukikohtia.
Lumen vyöhyke 2
Betonitiilet
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jotta korvata liimapuupalkin, sinun täytyy käyttää teräspalkkia, jonka poikkileikkausmomentti on vähintään 7000x10^4 mm4. Tämä tarkoittaa esim. VKR 300x200x6,3 tai IPE 300. Kun lasken taaksepäin, saan palkin kuormaksi noin 20,5 kN/m, mikä on melko paljon. Mitä kuormitusolettamuksia olet käyttänyt?
se on katto harjapalkilla, toisella puolella seinä ja toisella puolella aukko (sen palkin haluan korvata). Keskimmäisestä palkista tulee 630 palkki ja toiselle puolelle sijoitan seinätankoihin tukijalat jokaisen toissijaisen alle, mutta seinään tulee kantava palkki mahdollisen toissijaisten siirron varalta. cc on 1200 näissä ja ne ovat liimapuu 56x270. kattokulma on 23 astetta ja betonitiilet. kattopinta-ala on 4,7 x 3,5 = 16,7 m2 ja siihen tulee omapaino 50 kg, lumikuorma 200kg ja erilaisia haittoja 50kg. joten katon pitäisi kestää 300kg / m2. yleensä se on väll 50% harjapalkissa ja 50% räystäpalkissa? joten puolet 5 tonnista olisi 2,5 koko palkissa. mutta yleensä lasketaan momentti kriittisessä kohdassa, joka on keskellä todetakseen taivutus ja sitä pelkään eniten, että se on liian suuri tai että haluan teräspalkin, joka vastaa samaa.
Minun pitäisi selvitä kahdella 495:llä rakennusbeskrivningar.se:n mukaan (ne ehkä yliarvioivat jotain)
mutta saan 8 mm taipumaa näissä, ja se voi väll olla ok, jos jaksaa lapioida lunta, mutta en tiedä jaksanko sitä ja kylmemmässä ilmastossa olemme pian lumi vyöhyke 2,5. pitäisi asentaa kallis schüco vikparti ja en tiedä mitä tapahtuu keskellä, jos palkki laskee 8 mm.
Minun pitäisi selvitä kahdella 495:llä rakennusbeskrivningar.se:n mukaan (ne ehkä yliarvioivat jotain)
mutta saan 8 mm taipumaa näissä, ja se voi väll olla ok, jos jaksaa lapioida lunta, mutta en tiedä jaksanko sitä ja kylmemmässä ilmastossa olemme pian lumi vyöhyke 2,5. pitäisi asentaa kallis schüco vikparti ja en tiedä mitä tapahtuu keskellä, jos palkki laskee 8 mm.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Näillä mitoilla saan reunapalkin kuormaksi 5,3 kN/m, noin 540 kg/m. Läpitaivutus 115x360:lla on maksimissaan noin 6 mm, ja 115x315:lla maksimissaan 8,7 mm. Jos ollaan tarkkoja, reunapalkille tulee hieman suurempi osuus kuin 50 % koska sinulla on räystäs. Koska osaa ei ole mitoitettu, en voi laskea sitä. Mittaa keskikohdasta harja- ja reunapalkin välillä ja mukaan lukien räystäs. Olen varma, että voit ratkaista ongelman liimapuulla, missä sinulla on täysin toisenlaiset mahdollisuudet työskennellä korkeuden ja leveyden suhteessa. Kerro mikä on suurin sallittu läpitaivutus ja annan sinulle ehdotuksen mitoituksesta.
Ihan toinen näkökulma. Jos laitat katon sijaan diffuusioavoimen kankaan tavallisen aluspahvin sijasta, voit säästää ilmarakoa ja saada paljon yksinkertaisemman kattoratkaisun.
Ihan toinen näkökulma. Jos laitat katon sijaan diffuusioavoimen kankaan tavallisen aluspahvin sijasta, voit säästää ilmarakoa ja saada paljon yksinkertaisemman kattoratkaisun.
Hei
voin hyväksyä 6 mm taipuman, kun maksimikuormitus on 200 kg lunta.
olen päivittänyt osion lisämittauksilla ja lisännyt rakennuslupapiirustuksen toisesta suunnasta, tämä on varhainen versio, joten ei ole täysin oikea kaikilta osin, mutta lisäämäni mitat ovat oikeat.
en tehnyt kuten kirjoitit mitan kanssa, mutta laskin sen olevan 2575 mm.
voin hyväksyä 6 mm taipuman, kun maksimikuormitus on 200 kg lunta.
olen päivittänyt osion lisämittauksilla ja lisännyt rakennuslupapiirustuksen toisesta suunnasta, tämä on varhainen versio, joten ei ole täysin oikea kaikilta osin, mutta lisäämäni mitat ovat oikeat.
en tehnyt kuten kirjoitit mitan kanssa, mutta laskin sen olevan 2575 mm.
Paras vastaus
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
115x360 antaa 5,7 mm taipuman oletuksilla, jotka mainittiin viestissä #4. Voi laskea hieman tarkemmin kuin mitä olemme tehneet, mutta lopulta ero on merkityksetön. Mielestäni se vaikuttaa olevan jännittävä projekti!
Klikkaa tästä vastataksesi