3 515 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Korvata kosteusvaurio (Kuvat)
Hei.
Olohuoneen remontin yhteydessä huomasimme, että ikkuna vuotaa todennäköisesti seinään.
Lastulevy oli hieman märkä yhdessä kulmassa, joten poistimme sen joka tapauksessa vaihtaaksemme sen kipsiin. Ulkopuolella on pystylaudoitus ja jonkinlainen kovalevy tuulensuojana, joka tuntuu kostealta.
Kosteusmittari näyttää punaista.
Katso liitteenä olevat kuvat, minun mielestäni hometta on muodostunut kahdessa yläkulmassa ikkunoiden alla.
Voiko olettaa, että tämä kuivuu, jos korjaan ikkunan tiivisteen?
Ikkunoissa on suuria kahden lasin osia, jotka on kiinnitetty jonkinlaisella puulistalla ja tiivisteellä sen takana.
Voinko tiivistää tämän nyt (-5 astetta) vai pitääkö odottaa, kunnes on plussa-asteita?
Ja miten voisin kuivata puun? En halua sulkea kosteutta sisään.
Sitten tuo muovi ja vanhat talot, riittääkö tuulensuoja paperilla muovin sijaan?
Tuulensuoja molemmille puolille?
Kiitos vastauksesta.
Kerro, jos tarvitaan lisää tietoa.
Olohuoneen remontin yhteydessä huomasimme, että ikkuna vuotaa todennäköisesti seinään.
Lastulevy oli hieman märkä yhdessä kulmassa, joten poistimme sen joka tapauksessa vaihtaaksemme sen kipsiin. Ulkopuolella on pystylaudoitus ja jonkinlainen kovalevy tuulensuojana, joka tuntuu kostealta.
Kosteusmittari näyttää punaista.
Katso liitteenä olevat kuvat, minun mielestäni hometta on muodostunut kahdessa yläkulmassa ikkunoiden alla.
Voiko olettaa, että tämä kuivuu, jos korjaan ikkunan tiivisteen?
Ikkunoissa on suuria kahden lasin osia, jotka on kiinnitetty jonkinlaisella puulistalla ja tiivisteellä sen takana.
Voinko tiivistää tämän nyt (-5 astetta) vai pitääkö odottaa, kunnes on plussa-asteita?
Ja miten voisin kuivata puun? En halua sulkea kosteutta sisään.
Sitten tuo muovi ja vanhat talot, riittääkö tuulensuoja paperilla muovin sijaan?
Tuulensuoja molemmille puolille?
Kiitos vastauksesta.
Kerro, jos tarvitaan lisää tietoa.
Hei. Yksi stag markiserna sitter där.
Mutta kuulostaa hassulta, jos se olisi syypää tähän draamaan?
Uskon eniten, että ikkuna on huonosti tiivistetty. Vesi sataa sille ja löytää tiensä sisään ja ulko-/sisäseinän välillä.
Mutta kuulostaa hassulta, jos se olisi syypää tähän draamaan?
Uskon eniten, että ikkuna on huonosti tiivistetty. Vesi sataa sille ja löytää tiensä sisään ja ulko-/sisäseinän välillä.
Kiitos vastauksistanne.
Täytyy varmaan vaihtaa vialliset osat.
Kysymys on, että pitäisikö minun korjata tämä heti vai odottaa kevääseen, kun tulee hieman lämpimämpi sää.
Ikkunan tiivistys minun täytyy kyllä tehdä heti, joten mikä toimii tilapäisesti tähän nyt, kun on kylmä?
/Johan
Täytyy varmaan vaihtaa vialliset osat.
Kysymys on, että pitäisikö minun korjata tämä heti vai odottaa kevääseen, kun tulee hieman lämpimämpi sää.
Ikkunan tiivistys minun täytyy kyllä tehdä heti, joten mikä toimii tilapäisesti tähän nyt, kun on kylmä?
/Johan
Olisin rakentanut sisäpuolelta valmiiksi uudella eristyksellä, muovikalvolla ja kipsillä. Puhdista ensin vaurioituneet osat fungisidillä. Anna kuivua. Tiivistä ikkunat ulkopuolelta jollain saumamassalla, joka toimii vallitsevassa lämpötilassa.
Poista paneeli keväällä ja tarkista, oletko saanut vuodon hallintaan. Vaihda sitten myös asfaboardi johonkin mielenkiintoisempaan materiaaliin.
Haiseeko?
Poista paneeli keväällä ja tarkista, oletko saanut vuodon hallintaan. Vaihda sitten myös asfaboardi johonkin mielenkiintoisempaan materiaaliin.
Haiseeko?
Ei minusta siinä tuoksu mitään.
Suurin osa on nyt kuivunut, luulen, kun poistin lastulevyn ja eristeen.
Kylläpalkki on kuitenkin vielä kostea.
Aion hankkia huomenna tuulettimen ja auttaa kuivumisessa, niin katsotaan miten asia etenee.
Kumppanin eno tulee myös katsomaan, hän on kirvesmies, joten katsotaan miten edetään..
Kiitos kaikista vastauksista.
Suurin osa on nyt kuivunut, luulen, kun poistin lastulevyn ja eristeen.
Kylläpalkki on kuitenkin vielä kostea.
Aion hankkia huomenna tuulettimen ja auttaa kuivumisessa, niin katsotaan miten asia etenee.
Kumppanin eno tulee myös katsomaan, hän on kirvesmies, joten katsotaan miten edetään..
Kiitos kaikista vastauksista.
Klikkaa tästä vastataksesi