Kuten näette ensimmäisessä kuvassa, he ovat laittaneet sementtisauman ikkunan ympäri ja kun porasimme viikolla uusia ilmanvaihtoaukkoja, onnistui se hajoamaan (oli puoliksi huono jo aiemmin), mikä ilmeisesti oli yleinen menetelmä 60-luvulla.
Kuvassa 2 olen poistanut sauman ikkunasta ja takana oli jotain "linjamateriaalia", jossa oli tervaa. (Olen nähnyt, että sillä on toinen nimi toisessa viestissä, jota en enää löydä).
Tiilen ilmaväli sijaitsee siis suunnilleen ikkunakehyksen keskellä.
Kuvassa 3 näette ikkunakehyksen yläreunan, täällä he olivat laittaneet muutaman kaistaleen/levyn vaneria ilmeisesti helpottamaan saumausta (luulisin), mutta jos sillä oli toinen merkitys, kertokaa siitä mielellään minulle.
Miten saan tämän parhaaksi, kun haluan nyt laittaa uuden sauman? Tämä toimii sitten standardina kaikille muille ikkunoille, kun niiden vuoro tulee.
Olen nähnyt verkossa useita erilaisia ratkaisuja, mutta kysyn mieluummin liian usein kuin liian harvoin
Toimiiko suutaryhmä (jää tiilen puolelle ja ennen ilmaväliä) ja sitten pehmeä sauma?
Syvyys on noin 7 cm, joten pitääkö siinä tapauksessa täyttää jotain muuta námmauslistan takana, jotta se ei liiku?
Otan mielelläni vastaan vinkkejä rakennustekniikasta, en haluaisi muurata sitä kuten aiemmin, jos voin välttää sen.