22 940 lukukertaa ·
9 vastausta
23k lukukertaa
9 vastausta
Korkean kaapin pystyyn nostaminen matalassa huonekorkeudessa
Totta kai on olemassa tapa laskea, voiko esimerkiksi 185 cm pakastin pystyttää huoneeseen, jonka katon korkeus on esimerkiksi 190 cm, kun otetaan huomioon, että pakastin kallistetaan ja se saa suuremman kokonaiskorkeuden.
Muistelen nähneeni tämän jossain, mutta en muista tarkalleen.
(Kysymys ei ehkä täysin kuulu tänne, mutta uskon, että täällä saattaa olla enemmän "laskutaitoisia" kuin Kodinkoneet-ketjussa...)
Muistelen nähneeni tämän jossain, mutta en muista tarkalleen.
(Kysymys ei ehkä täysin kuulu tänne, mutta uskon, että täällä saattaa olla enemmän "laskutaitoisia" kuin Kodinkoneet-ketjussa...)
Laske hypotenusa katetrien avulla: pakastimen syvyys ja korkeus muodostavat kolmion.
Syvyys on vastakkainen katetri ja korkeus on viereinen.
Esimerkki: Suorakulmaisessa kolmiossa katetrit ovat 3 cm ja 4 cm pitkiä. Laske hypotenusan pituus.
Ratkaisu: Kun a=3 ja b=4, käytämme Pythagoraan lausetta:
a^2+b^2=c^2
3^2+4^2=c^2
25=c^2
c=5
Syvyys on vastakkainen katetri ja korkeus on viereinen.
Esimerkki: Suorakulmaisessa kolmiossa katetrit ovat 3 cm ja 4 cm pitkiä. Laske hypotenusan pituus.
Ratkaisu: Kun a=3 ja b=4, käytämme Pythagoraan lausetta:
a^2+b^2=c^2
3^2+4^2=c^2
25=c^2
c=5
Viimeksi muokattu:
Etsit varmaan Pythagoraan lausetta. Jos oletamme, että syvyys on pienin mitta pakastimessasi (riippuu pakastimesta) ja syvyys on 55 cm, pakastin vaatii neliöjuuren (185 toiseen plus 55 toiseen), mikä pitäisi olla 193cm.
Hm, minulla on 2 matematiikassa (luultavasti hyvästä käytöksestä, ei osaamisesta) niin en pysy perässä 
Miten asettelen luvut eteeni, jotta laskeminen olisi helpompaa?
185 x 185 + 55 x 55 ???
(Minulla on muuten 190 cm huonekorkeus kellarissa, joten minun on mukautettava siihen valitessani pakastinta)
Miten asettelen luvut eteeni, jotta laskeminen olisi helpompaa?
185 x 185 + 55 x 55 ???
(Minulla on muuten 190 cm huonekorkeus kellarissa, joten minun on mukautettava siihen valitessani pakastinta)
Klikkaa tästä vastataksesi