Hei!

Kysymys numero 1:
Onko kukaan nähnyt katkaisulaatikkoa korkeille jalkalistoille? Minun jalkalistani ovat 13 cm korkeita ja olen etsinyt laatikkoa, joka sopii tähän mittaan, mutta en löydä mitään tarpeeksi korkeaa.

Kysymys numero 2:
Vanhoissa jalkalistoissa oli kiinni betonitiiliseinässä erittäin suuria ja vahvoja nauloja, enkä pysty tekemään sitä itse. Nyt kysyn, onko kenelläkään vinkkejä siitä, kuinka parhaiten kiinnitän uudet jalkalistat? Pitäisikö minun ostaa vahva liima? Vai luuletteko, että se voisi toimia nauloilla?

Kiitos!

richardtenggren
Ajaatko sahalla? Voithan sahata listat makuuasennossa. Sisänurkat voi muotoilla sopiviksi välttääkseen rakoja. Kiinnitykseen käytin naulatulppia, jotka upotin ja kittasin päälle.

Muokkaus;
On olemassa lista-ruuvia betoniin, joka ei vaadi tulppaa, vaan pelkästään esiporatun reiän. On varmaan erityinen naulain, joka käyttää teräksisiä nauloja betoniin. :)

Viimeksi muokattu:
Vastaus kysymykseen 2. On mahdollista liimata jalkalistat betoniseinään (olen tehnyt sen itse hyvällä lopputuloksella). Käytimme asennusliimaa No more nails. Nykyisin olevat vahvat naulat on todennäköisesti laitettu niin sanotulla dyckertpistoolilla. Jättää jonkin verran jälkiä jalkalistoihin.

R Danwag sanoi:
Vastaus kysymykseen 2. On mahdollista liimata jalustat betoniseinään (olen tehnyt sen itse hyvällä lopputuloksella). Käytimme No more nails -asennusliimaa. Nykyisin olevat voimakkaat naulat ovat todennäköisesti laitettu niin kutsutulla dyckertpistoolilla. Jättää jonkin verran jälkiä jalustoihin.

D
Tuhannet kiitokset! Uskon, että liimaaminen on ratkaisu. Tuntuu paljon helpommalta.

richardtenggren richardtenggren sanoi:
Ajaatko jiirisahalla? Voit sahata listat makaavassa asennossa. Sisänurkat voi sovittaa välttääkseen raot. Kiinnitykseen käytin tulppanauloja, jotka upotin ja tasoitin kittillä.

Edit;
On olemassa betoniruuvit, jotka eivät tarvitse tulppaa, vaan ainoastaan esiporatun reiän.
On erityinen tyyppinen naulapyssy, joka kiinnittää teräsnauloja betoniin. :)
Kiitos vinkeistä!
Jiirisahan suhteen, en valitettavasti omista sellaista ja on vain muutama lista laitettavana, joten se tuntui turhalta investoinnilta tällä hetkellä. Eikö sinulla ole muuta vinkkiä 45 asteen kulmalla sahaamiseen? Omistan pistosahan ja käsisahan.

Oletko vakaa käsistäsi, ratkaiset sen pistosahalla. Vaihtoehtona on vuokrata katkaisu- ja jiirisaha vuokraamosta, se ei yleensä maksa paljon (ei ainakaan siellä missä asun).

Koska liimaat jalkalistoja, sinun tulee miettiä, ovatko seinät suorat. Voi olla vaikeaa saada lista tarttumaan liimaan, jos seinä on vino ja listaa täytyy pakottaa seinää vasten.

J JoelN sanoi:
Oletko vakaa kädessäsi, niin ratkaiset sen pistosahalla. Vaihtoehtona on vuokrata katkaisu- ja jiirisaha vuokrausfirmasta, se ei yleensä maksa paljon (ainakaan siellä missä minä asun).

Liimaamisesta sokkeliin on tärkeää ajatella, ovatko seinät suorat, voi olla vaikea saada lista tarttumaan liimaan, jos seinä on vino ja lista tarvitsee pakottaa seinää vasten.
Hmm joo vuokraus on kyllä idea. En ole vielä valitettavasti kovin vakaa kädessäni.

Joo se oli asia, jota ajattelin. En sanoisi, että juuri mikään betoniseinistä olisi täysin suoria. Voiko kokeilla ja sitten poistaa esimerkiksi talttapäällä ja vasaralla, jos se ei onnistu liiman kanssa - vai onko se mennyttä kun se on kerran liimattu?

Yksi vaihtoehto ruuville ja proppa hemmalle on porata ja liimata 8mm pyörötaikka tai puutulppa seinään, johon sitten naulataan. Pysyy todella hyvin..

• Tykkään
prunila
  • Laddar…
J JoelN sanoi:
Kun sokkelit on kerran liimattu, niitä ei halua yrittää irrottaa enää. Olisin vuokrannut iskuporakoneen ja kiinnittänyt sokkelin ruuvilla, jos se jossakin paikassa tarvitsee pakottaa seinää vasten.

Sopivat ruuvit sujuvaan asennukseen: [linkki]
ok mahtavaa! Iskuporakone minulla onkin, joten sitten teen niin. Kiitos avusta!

T TechChad sanoi:
Uskoisin, että gerin tekeminen ilman apua on hieman hankalaa. Varsinkin jos ei ole tottunut.
Tämä voisi olla vaihtoehto:
[linkki]
Suuret kiitokset! Juuri mitä tarvitsin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.