Hei, minulla on laajennus 70-luvulta, jossa kattoristikot ovat painuneet, mikä on johtanut pullistuvaan sisäkattoon/romahtamisriskiin.
Minulla on ajatus, miten ratkaista ongelma, mutta ajattelin tarkistaa teidän asiantuntevilta ennen kuin aloitan liikaa.
Jänneväli on melkein 13 m, ja se on jonkin tyyppinen ristikkokatto, jossa on cc100.
Luulen myös, että katto on painanut lattiaa hieman alas.

Tällä hetkellä olen ollut ryömintätilassa ja asentanut uuden kantavan palkin huoneiden keskelle kaksinkertaiset 220*45 yhteen naulatut ja ruuvatut kuolemaan asti.
Tällä hetkellä se seisoo tilapäisten tukien päällä, sillä olen valanut betonipohjat, joille se myöhemmin lepää.
Ajattelin vuokrata pari tunkkia ja nostaa ylös yhden tai pari senttiä.
Kun tämä on valmis, voi ottaa esiin tukipalkin asuinalueelta.
Mustilla viivoilla piirretty on "uusi" laajennus 70-luvulta.

Olin tänään puutavara-alueella ja katsoin palkit 150x150, onko se tarpeeksi vahva? Ajattelin laittaa 6 kappaletta niin tasaisesti kuin mahdollista, mutta ikkunoiden kanssa on hieman ongelmia...

Epävarma siitä, voiko kuvasta tulkita, mitä siinä lukee, mutta vihreät palkit pitäisi sijoittaa uuden ja vanhan ulkoseinän väliin. Kuinka ne saa paikalleen helpoimmin? Voiko irrottaa vähän julkisivupaneelia ja sahata aukko työntääksesi sisään?
Vaaleanpunaisen palkin suhteen olen hieman epävarma, miten toimia, koko seinä koostuu lasiosista, joten en halua laskea mitään painoja siihen. Ainoa, mitä voin ajatella, on sijoittaa oranssi palkki ulkoseinän ja kantavan seinän väliin.
Tämä saa myös tukea pilarilta (vaaleansininen), joka kulkee lattian läpi ja alas ryömintätilaan perustukselle.
Mutta ehkä vaaleansininen on tarpeeton? Kestetäänkö painot silti?
Ajattelenko täysin väärin vai olisiko tämä hyvä ratkaisu?
Terveisin