Hei!

Olen nyt alkanut muuttaa meidän pimeää asuntoa saadakseni lisää valoa eteiseen.

Olen purkanut seinän/ovenkarmin olohuoneeseen ja keittiöön,
mikä on tuonut paljon enemmän valoa pimeään eteiseen.
Nyt tarvitsen ehdotuksia peittämään vanhan seinän jälkiä katossa.

Olen ajatellut tasoitella, mutta vanhasta kokemuksesta tiedän, että katossa voi näkyä,
että siinä on ollut aiemmin seinä.
Miten sen saa tehtyä tyylikkäästi?

Olen myös miettinyt kevyempää ratkaisua kattolistalla, mutta se ei ole yhtä
tyylikästä kuin saumaton katto läpi koko asunnon.

Kuva purkamassa olevalta keittiön ja olohuoneen välistä seinää, jossa paljastunut punatiili ja keskeneräinen remontti.

Kuvassa olen purkanut vain yhden seinän. Toinen vasemmalla on nyt poissa ja aion aloittaa
keittiön purkamisen ensi viikolla.

Olisin kiitollinen muutamista avuliaista vinkeistä projektiini.

niin kauan kuin katot sopivat yhteen, ei ole ongelmaa. ovatko viereisissä huoneissa sileät betonikatot? siinä tapauksessa riittää, että hakkeroit irti niin paljon, että voit täyttää laastilla/husfixillä/kipsilaastilla. sitten hienotasoitus. sen jälkeen sinun täytyy maalata koko katto, muuten et saa sitä näkymättömäksi. jos muissa huoneissa on kipsikatto, olisin laittanut kipsipaloja väliin. sitten nauhoja ja tasoitus.

Olen juuri aloittamassa samanlaista projektia ja yllätyin siitä, kuinka samanlainen kuvasi on meidän pohjapiirustukseen, materiaaleihin ja siihen seinään, joka pitää poistaa. Miten ratkaisit liitoksen lattiaan ja kattoon? Mitä materiaalia käytit saadaksesi siistin lopetuksen tiileen? Olisin todella kiitollinen vastauksesta...

Käytä kipsitasoitetta, se on helppo työstää. Muista käyttää nurkkarautoja ulospäin kääntyvissä nurkissa.

Kiitos vastauksesta. Olin suunnitellut kipsilaastia seinille ja kattoon sekä vahvistusta kulmiin, mutta mitä voisi toimia lattialla huoneiden välillä, jossa on vain soraa? Olen nimittäin suunnitellut uusien yhteisten puulattioiden asentamista sekä keittiöön että eteiseen ja haluaisin jotain, joka olisi tasaista ja huomaamatonta ilman suoria häiriöitä... Minulla on betonialusta nykyisen maton ja lattian alla.

Näitä betonikattoja on usein "karhistettu" eli ne eivät ole täysin sileitä, mikä tekee niistä haastavia jopa ammattilaisille. Se riippuu tietysti siitä, kuinka karkea/sileä katto on saadaksesi kohtuullisen tuloksen.

Jos voi elää laudan ympäristökehällä koko vaurion ympärillä, välttyy monilta huolilta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.