1 854 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
korjata vaurio betonikatossa
Hei!
Aion pian maalata betonikaton uudelleen. Minulla on kuitenkin pieni kohta, noin 15 cm, jossa pystyin irrottamaan irtobetonia, koska raudoitustanko oli hieman ruostunut. Tämä osa, jota aion korjata/maalata, on ulkona.
Onko ok sivellä vähän ruosteenpoistajaa ja sitten maalata raudoitustangon näkyvä osa esim. Hammerite-maalilla? Ja sitten korjata se uudella betonilla?
Terveisin
Rickard
Aion pian maalata betonikaton uudelleen. Minulla on kuitenkin pieni kohta, noin 15 cm, jossa pystyin irrottamaan irtobetonia, koska raudoitustanko oli hieman ruostunut. Tämä osa, jota aion korjata/maalata, on ulkona.
Onko ok sivellä vähän ruosteenpoistajaa ja sitten maalata raudoitustangon näkyvä osa esim. Hammerite-maalilla? Ja sitten korjata se uudella betonilla?
Terveisin
Rickard
Mistä tulee kosteus, tiedätkö sen? Harjaa teräsharjalla niin että irtonainen materiaali lähtee pois, uusi betoni ei tartu kunnolla vanhaan ilman primeria, roiski primeria ylöspäin siveltimellä useita kertoja, ei ole järkeä antaa raudalle kyytiä, ja hieman hienobetonia, levitä kerroksittain muuten se putoaa alas
Hei!L Liteavvarje sanoi:
Tämä on lattia, joka oli ennen avoterassi, talo on 60-luvulta. Joten se on ollut avoinna sääolosuhteille, kunnes noin 20 vuotta sitten terassi rakennettiin lasitetuksi. Luulen, että kosteus voi tulla silloin. Se pysyi itse asiassa melko hyvin yhdessä, mutta halusin poistaa mahdollisimman paljon ennen korjausta. Joten, etkö usko, että on mitään järkeä laittaa rautaan vähän maalia?
Terveisin
Rickard
Ei noin, totta kai se on päässyt juuri siihen paikkaan, mutta se ei varmasti auta, että silittää silitysraudalla. Jotta siitä tulisi hyvä, tarvitaan varmaankin altanin tiivistys tervapaperilla tai pellillä, niin että siitä tulee tiivis ja kuiva alta.
Hei! Tällä hetkellä on terassin lattia jo säältä suojattu, joten en tarvitse tehdä paljoa siellä. Luulen, että se on vanha "vahinko", joka on tullut, kun se on ollut suojaamatta säätä vastaan.L Liteavvarje sanoi:
Korjaan sen betonilla, ja vähän roststop
Klikkaa tästä vastataksesi