1 553 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Korjata väliseinää? (aikaisempi korjaus löytyy)
Haluan ensin selventää, että olen aivan uusi näissä kodin korjausasioissa, joten älä käytä liian ammattimaista kieltä vastauksessa, muuten en ymmärrä, kiitos! 
Kun olen poistanut kaikki tapetit ja listat, huomasin, että minulla on aika huonokuntoinen osa sisäseinää.
Siellä on aiempi korjaus, joka luulen olevan renovation gips (ainakin ohut kipsilevy) ja tasoite. Vähän epäselvää kuinka iso se on, mutta korjauksen keskiosassa punaisen yläreunan kohdalla kuulostaa "ontolta".
Miten minun pitäisi korjata tämä?
Puhdistanko kaikki irtonaiset ja täytän sen vain husfix:llä?
Koputtaako alas, jotta voin kiinnittää kipsilevyn myös alaosaan?
Otan esiin vasaran ja poistan kaiken irtonaisen ja vanhan korjauksen ja teen uudelleen alusta?
Kiitollinen kaikista avuista ja vinkeistä, joita voin saada!
Kun olen poistanut kaikki tapetit ja listat, huomasin, että minulla on aika huonokuntoinen osa sisäseinää.
Siellä on aiempi korjaus, joka luulen olevan renovation gips (ainakin ohut kipsilevy) ja tasoite. Vähän epäselvää kuinka iso se on, mutta korjauksen keskiosassa punaisen yläreunan kohdalla kuulostaa "ontolta".
Miten minun pitäisi korjata tämä?
Puhdistanko kaikki irtonaiset ja täytän sen vain husfix:llä?
Koputtaako alas, jotta voin kiinnittää kipsilevyn myös alaosaan?
Otan esiin vasaran ja poistan kaiken irtonaisen ja vanhan korjauksen ja teen uudelleen alusta?
Kiitollinen kaikista avuista ja vinkeistä, joita voin saada!
Viimeksi muokattu:
Aloita koputtamalla kaikki irtonainen pois ja harjaa/imuroi puhtaaksi (käytä rakennusimuria äläkä tavallista kotipölynimuria, koska se menee pian rikki muuten!).
Voit käyttää husfixiä, mutta myös kipsilaasti (esim. https://www.hornbach.se/shop/Gipsputs-BAUMIT-25kg/7196557/artikel-detaljer.html). Sekoita se paksuudeksi, joka on suunnilleen hammastahnaa.
Käytä kukkaruiskua kostuttaaksesi seinää hieman ennen kuin vedät laastin päälle, ja ole varovainen, ettet levitä liian paksua kerrosta, koska laastia ei voi hioa alas!
Viimeistele tavallisella käsitasoitteella ja hio se tasaiseksi.
Voit käyttää husfixiä, mutta myös kipsilaasti (esim. https://www.hornbach.se/shop/Gipsputs-BAUMIT-25kg/7196557/artikel-detaljer.html). Sekoita se paksuudeksi, joka on suunnilleen hammastahnaa.
Käytä kukkaruiskua kostuttaaksesi seinää hieman ennen kuin vedät laastin päälle, ja ole varovainen, ettet levitä liian paksua kerrosta, koska laastia ei voi hioa alas!
Viimeistele tavallisella käsitasoitteella ja hio se tasaiseksi.
Joten jos ymmärrän oikein, sekä husfix että kipsitasoite ovat erittäin kovia ja vaativia hioa alas, jos ne levitetään liian paksusti?anders07 sanoi:
Aloita irrottamalla kaikki irtonainen ja harjaa/imuroi puhtaaksi (käytä rakennusimuria äläkä tavallista koti-imuria, muuten se menee pian rikki!).
Voit käyttää husfixiä, mutta myös kipsitasoitetta (esim. [linkki]). Sekoita se paksuudeltaan hammastahnaa muistuttavaksi.
Käytä kukkasumutinta seinän hieman kostuttamiseen ennen tasoitteen levittämistä ja ole varovainen ettet levitä liian paksusti, koska tasoitetta ei voi hioa alas!
Viimeistele tavallisella käsitasoitteella ja hio tasaiseksi.
Kun googlasin, kipsilaasti tuli myös esiin, onko se vaihtoehto?
Sellaiset voivat vanhat radiatoriputket näyttää. Musta on eriste, joka on kiinnitetty rautalangalla. Voisiko se olla se, mitä sinulla on seinässä?tbgbg sanoi:
Joo, se on ehkä järkevää, talo on rakennettu noin vuonna 1961.J john.h sanoi:
Vasen seinä (kuvassa ensimmäisestä viestistä on ulkoseinä) ja ehkä siksi seinä on "haljennut" siellä, johtuen lämpötilaerosta?
Ja jos ne ovat patteriputkia, tarvitseeko minun tehdä jotain erityistä, kun yritän korjata reikää?
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kuinka korjata ja rappata uudelleen seinät sisätiloissa rinteessä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Korjaa kellarin sisäseiniä 1920-luvun talossa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kuinka korjaan rappauksen irtoamisen kellarin sisäseinällä parhaiten 40-luvun talossa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka