Heips. Tällä hetkellä taloni kellari on hieman huonossa kunnossa. Rappausseinä on melko huono, ja siinä on halkeamia siellä täällä.

Tässä on kysymykseni. Korjasin pienen reiän rappausseinään tavallisella kevyttasoiteella, mutta nyt siihen on tullut noin 20 x 10 cm kokoinen reikä, ja 5 cm syvä. Täytyykö minun toisin sanoen käyttää kovatasoitetta tämän korjaamiseen, vai toimisiko tavallinen kevyttasoite?

Viimeksi muokattu:
Uusi rappauslaasti olisi ehkä parempi?

Parempi se on tietysti, mutta koska reikä on niin uskomattoman pieni, tuntuu liioitellulta ostaa 20 kg säkki laastia.

Mutta jos löydän valmissekoitettua laastia 1 kg pakkauksessa, ostan sen siinä tapauksessa.

5 cm syvä ei minun mielestäni ole uskomattoman pieni reikä... ja kun otetaan huomioon, että tasoite on tarkoitettu täyttämään muutaman millimetrin syvyisiä koloja, joku muoto korjausmassa tai ehkä kipsilaasti sopii paremmin. Sika:lla on esim. muovipussissa oleva tuote, johon lisätään vain vettä ja vaivataan, toimitetaan jopa pienen tasoituslastan kanssa.

Nyt en tiedä, onko kyseessä vanha talo, mutta jos asuu vanhassa kivitalossa (kuten minä itse), niin kuluu aika paljon laastia ja tasoitetta kun kerran aloittaa, joten säkki kipsilaastia voi aina olla käsillä, se kuluu pois.

Arvaisin melkein, että se tulee halvemmaksi myös bruk kanssa, mitä maksaa yksi säkki byggmaxissa? 40-50kr? Brukin kohdalla olisin varmaan valinnut C-bruk, jos et varmasti tiedä, että seinät ovat uudemmat/kovemmasta bruk.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.