Olen vaihtanut ikkunat 1965 rakennetussa rapatussa kevytbetonitalossani. Remontin jälkeen rappaus täytyy palauttaa kaikkien ikkunoiden ympärillä. Kyseessä on noin 5 cm leveä kaistale kaikkien ikkunoiden ympäri, jossa haluan rappauksen muistuttavan jäljellä olevaa julkisivua, siis sellainen nyppyläinen (kuin rappaus olisi heitetty seinälle).

Onko mahdollista tehdä tämä kohtuullisen helposti "normaalisti" kätevän henkilön toimesta hyvällä lopputuloksella? Se rappaaminen ei vaikuta aivan helpolta, kun lukee muita ketjuja foorumilla?

/A

• Tykkään
rohah
  • Laddar…
Vaikea saada samanlaiseksi, kun täytyy käyttää samaa kivi-materiaalia, jota käytettiin.

Olen myös vaihtanut joitakin ikkunoita ja asentanut ikkunanoven, aion vaihtaa ulko-ovet tänään.

Minulla - Ikkunoiden ympärilläni on pieni osa rappauspintaa, joka on tasainen kuin pieni kehys, noin 5 cm, joten ajattelin käyttää kulmahiomakonetta timanttilaikalla ja hioa alas karkeaa rappausta, jotta ikkunanovelle tulee myös kehys - sitten rappaan karmia vasten.

Karmia vasten on varmaan hyvä olla pehmeä saumaus, joten ajattelin käyttää jonkinlaista välimatkaa esimerkiksi kovalevyllä luodakseni raon, johon pehmeä saumaus laitetaan.

Voitko tehdä kehyksen rappaukseen ikkunoidesi ympärille?

Jos oletetaan, että tiedät putsa-momentit niin....
Putsa ja kuuraa. Sitten sinulla on pieni lauta, johon olet lyönyt monia nauloja ja sopivasti kahva toisella puolella. Raavi varovasti putsaa (kun se alkaa olla melko kuiva) sitten harjaa se kuivalla harjalla/siveltimellä. Sinun täytyy kokeilla itse löytääksesi oikean paineen ja naulatiheyden, jotta jäljittelet vanhaa putsaa.
Muuten tee kehys ja putsa sileä ;)

se on vain kokeiltava ja ryhdyttävä toimeen. olen onnistunut puhdistamaan kokonaisen hallin ilman, että olisin koskaan nähnyt tasoituslaattaa aikaisemmin. se vei tosin vuoden, mutta se johtui lähinnä huonosta suunnittelusta ja heikosta työetiikasta ;D

on etu, jos tiedät, mitä tyyppiä rappaus on talossa aikaisemmin käytetty. jos sinulla on onnea, se lukee esimerkiksi tarkastusraportissa.

tsemppiä

Olen varmaan valinnut "EgenHärd:s" ratkaisun, mutta en käyttänyt timanttityökalua... se voi olla liian työlästä...
On mahdotonta tehdä siistiä korjausta spritputs-rapatulle pinnalle!
Jotta tietäisit, miten toimia, täytyy tietää, ettei kuvailemasi spritputs-rapattu seinä ole muovimaalattu (ota pala pintarapistuksesta ja polta se - jos haisee, siinä on muovia - sen täytyy silloin poistaa (taltalla?)
Pese ja harjaa alue, jonka haluat tasoittaa - esikastele - pohjusta A-laastilla, joka on tarkoitettu kevytbetonille (esim. serpo 105) - täytä vauriokohdat B-laastilla, joka on tarkoitettu kevytbetonille (esim. serpo 130) - tee tasainen pinta C-laastilla, joka on tarkoitettu kevytbetonille (esim. serpo 131)
Onnea matkaan!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.