4 496 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Korjata iso reikä seinässä
Hei, Olen remontoi keittiötä. Ajattelin kysyä, mitä pitäisi käyttää seinän reiän paikkaamiseen? Näyttää olevan laastia kipsiseinän alla. Ajatuksena on laatoittaa seinä, kun se on kunnostettu. Olisin todella kiitollinen pienestä avusta täällä ☺️ Olen ostanut käsikipsiä Knauf rotband, mutta nyt mietin, onko se oikea..? Reikä on melko syvä.
Tuhannet kiitokset etukäteen ☺️
Tuhannet kiitokset etukäteen ☺️
M
muraren2
Rakennusperinteen vaalija
· 441 viestiä
muraren2
Rakennusperinteen vaalija
- 441 viestiä
Voit rauhallisesti rakentaa 10 cm kipsilaastilla, joten käytä sitä
kaavi pois kaikki irtonainen ja harjaa pois pahin pöly, esikostuta vähän ja levitä, vedä tasaiseksi kepillä, saatat joutua tekemään sen 2 kertaa, koska se kutistuu hieman, muuten tavallinen rappauslaasti erissä.
Pakkaa kiinni :=)L Lindas_77 sanoi:Hei, Olen remontoimassa keittiötä. Ajattelin kysyä vähän siitä, mitä kannattaa käyttää seinän reiän paikkaamiseen? Näyttää olevan laasti kipsiseinän alla. Ajatuksena on laatoittaa seinä, kun se on palautettu. Olisin todella kiitollinen avusta täällä ☺️ Olen ostanut kipsiä Knauf rotband, mutta nyt mietin, onko se oikea..? Reikä on melko syvä.
Tuhannet kiitokset etukäteen ☺️
Huomasin, että käsilaasti (Rotband) kuivuu 24 tunnissa, mutta saavuttaa lopullisen lujuuden 14 päivän jälkeen. Kysymys kuuluu, täytyykö minun odottaa 14 päivää ennen kuin voin laatoittaa suoraan seinään ja kiinnittää yläkaapit, vai riittääkö, että seinä kuivuu 24 tunnissa? Vai onko muita vinkkejä, joihin kannattaa turvautua? Jokin muu laasti tms? Kyseessä on pieni osa seinästä, joka pitää korjata. Kiitollinen vinkkeistä.
Kipsilevy on hyvä ratkaisu, mutta vaatii hieman näppäryyttä, jotta se saadaan suoraksi ja siistiksi, ja jos aiot laatoittaa seinän, sinun pitäisi olla erittäin tarkka. Jos seinä on kuitenkin erittäin epätasainen ja siinä on paljon kuoppia useammassa kohdassa, harkitsisin melkein uuden sisäseinän tekemistä tilan salliessa, tai vaihtoehtoisesti kiinnittäisin rimoja seinään ja kiinnittäisin levymateriaalia siihen. On vaikea saada laatat näyttämään hyvältä, jos seinä on erittäin epätasainen. Erityisesti, kun käytetään suuria laattoja. Etuna rimoittamisessa on, että voisit myös vetää sähköt seinään.
Klikkaa tästä vastataksesi
