Hei, Olen remontoi keittiötä. Ajattelin kysyä, mitä pitäisi käyttää seinän reiän paikkaamiseen? Näyttää olevan laastia kipsiseinän alla. Ajatuksena on laatoittaa seinä, kun se on kunnostettu. Olisin todella kiitollinen pienestä avusta täällä ☺️ Olen ostanut käsikipsiä Knauf rotband, mutta nyt mietin, onko se oikea..? Reikä on melko syvä.

Tuhannet kiitokset etukäteen ☺️
 
  • Seinässä oleva suuri reikä, jossa näkyy karhea laasti- ja kipsikerros, korjattavana keittiöremontissa.
M
Voit rauhallisesti rakentaa 10 cm kipsilaastilla, joten käytä sitä (y) kaavi pois kaikki irtonainen ja harjaa pois pahin pöly, esikostuta vähän ja levitä, vedä tasaiseksi kepillä, saatat joutua tekemään sen 2 kertaa, koska se kutistuu hieman, muuten tavallinen rappauslaasti erissä.
 
  • Tykkään
Lindas_77
  • Laddar…
L Lindas_77 sanoi:
Hei, Olen remontoimassa keittiötä. Ajattelin kysyä vähän siitä, mitä kannattaa käyttää seinän reiän paikkaamiseen? Näyttää olevan laasti kipsiseinän alla. Ajatuksena on laatoittaa seinä, kun se on palautettu. Olisin todella kiitollinen avusta täällä ☺️ Olen ostanut kipsiä Knauf rotband, mutta nyt mietin, onko se oikea..? Reikä on melko syvä.

Tuhannet kiitokset etukäteen ☺️
Pakkaa kiinni :=)
 
  • Tykkään
Lindas_77
  • Laddar…
Kyllä, ei ongelmaa. Ensimmäinen taloni koostui melkein yksinomaan kipsistä.
 
  • Tykkään
  • Haha
janwide ja 2 muuta
  • Laddar…
Kiitos paljon vastauksistanne! Sitten ei muuta kuin aloittaa ☺️
 
  • Tykkään
Pappa1986
  • Laddar…
Huomasin, että käsilaasti (Rotband) kuivuu 24 tunnissa, mutta saavuttaa lopullisen lujuuden 14 päivän jälkeen. Kysymys kuuluu, täytyykö minun odottaa 14 päivää ennen kuin voin laatoittaa suoraan seinään ja kiinnittää yläkaapit, vai riittääkö, että seinä kuivuu 24 tunnissa? Vai onko muita vinkkejä, joihin kannattaa turvautua? Jokin muu laasti tms? Kyseessä on pieni osa seinästä, joka pitää korjata. Kiitollinen vinkkeistä.
 
M
24 tuntia riittää hyvin, jos on kuivaa niin on kuivaa ;)
 
  • Tykkään
Lindas_77
  • Laddar…
Ok. Kiitos paljon nopeasta vastauksesta! . Sitten minun ei tarvitse tuntea yhtä paljon stressiä
 
Kipsilevy on hyvä ratkaisu, mutta vaatii hieman näppäryyttä, jotta se saadaan suoraksi ja siistiksi, ja jos aiot laatoittaa seinän, sinun pitäisi olla erittäin tarkka. Jos seinä on kuitenkin erittäin epätasainen ja siinä on paljon kuoppia useammassa kohdassa, harkitsisin melkein uuden sisäseinän tekemistä tilan salliessa, tai vaihtoehtoisesti kiinnittäisin rimoja seinään ja kiinnittäisin levymateriaalia siihen. On vaikea saada laatat näyttämään hyvältä, jos seinä on erittäin epätasainen. Erityisesti, kun käytetään suuria laattoja. Etuna rimoittamisessa on, että voisit myös vetää sähköt seinään.
 
  • Tykkään
Lindas_77
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.