3 156 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Korjaa ulkoseinän rapattu leca, miten?
Ulkoseinä on rakennettu muuratuista 8 cm (tai 10 cm, en muista tarkkaan) leca-harkoista, jotka on rapattu. Seinään on tullut joitakin halkeamia, jotka vaihtelevat koossa sään mukaan. Luulen, että kyseessä on puurunko, joka liikkuu. Miten korjata siten, että se kestää? Oletan, että halkeama menee suoraan läpi, joten haluan korjata sen perusteellisesti niin, että seinä on ehjä, ei vain pinnalta kaunis.
Olen lukenut joistain liimoista kuten ex pl400, voiko sellaista käyttää seinän liimaamiseen? Tuleeko uusi halkeama jonnekin muualle? Kyseinen seinä on 12 metriä pitkä.
Onko vaihtoehtona tehdä elastinen sauma keskelle seinää? Olen melko neuvoton juuri nyt enkä tiedä mitä tehdä. Onkohan täällä mahdollisesti ammattilaisia BH:ssa, jotka voisivat neuvoa?
Olen lukenut joistain liimoista kuten ex pl400, voiko sellaista käyttää seinän liimaamiseen? Tuleeko uusi halkeama jonnekin muualle? Kyseinen seinä on 12 metriä pitkä.
Onko vaihtoehtona tehdä elastinen sauma keskelle seinää? Olen melko neuvoton juuri nyt enkä tiedä mitä tehdä. Onkohan täällä mahdollisesti ammattilaisia BH:ssa, jotka voisivat neuvoa?
Hmm, ei kukaan tiedä?
No, ehkä keksin sen nyt itse. Vesi-lasi voisi suihkuttaa halkeamiin, https://www.bauhaus.se/flamskyddsmedel-nitor-vattenglas-natron ja liimata syvälle.
Korjaan korkin kapillaariputkella, poraan pienen reiän 70 mm sisään ylhäältä ja sitten vain täytän.
Olenko liian optimistinen?
Ehkä, mutta se on kokeilemisen arvoista, vai mitä?
No, ehkä keksin sen nyt itse. Vesi-lasi voisi suihkuttaa halkeamiin, https://www.bauhaus.se/flamskyddsmedel-nitor-vattenglas-natron ja liimata syvälle.
Korjaan korkin kapillaariputkella, poraan pienen reiän 70 mm sisään ylhäältä ja sitten vain täytän.
Olenko liian optimistinen?
Ehkä, mutta se on kokeilemisen arvoista, vai mitä?
Tja, outoa, ehkä, 9 cm ovat ne, pitäisi olla sama kuin tiili, noin. Talo oli suunniteltu tiilelle, mutta rakennusmestari, joka sai tehtävän, kikkaili sopimuksessa niin että sain verhousvaihtoehdon, noviisi ja köyhä kun olin, jouduimme valitsemaan halvimman vaihtoehdon, mutta se kestää, on tehnyt niin vuodesta 1983, maalattu 3 kertaa. Olen puhdistanut ja kävi ilmi, että rappaus pysyy mutta pintaosa on muuttunut hiekaksi, joten maalikerros on irronnut. Mutta se on tapahtunut vain siellä, missä on halkeama, ehkä kosteus on tunkeutunut ja aiheuttanut tämän. Kävin juuri ostamassa vesisassoon ja yhden lecablokin, joten testaan teesin. Tietenkin tulen raportoimaan tulokseni, en voi olla ainoa tämän ongelman kanssa. Ei mitään verkkoa.Stefan N sanoi:
Viimeksi muokattu:
Katsotaan, jos voin ottaa jonkin kuvan, mutta ei siinä paljon katsottavaa ole, väri on irronnut, koska ulommainen pinnoite on menettänyt sideainetta vioissa. Näin minä sen näen. Eteläpuoli on nyt valmis maalattavaksi rakenteen rakentamisen jälkeen, löysin irtoamista pohjoiseen päin myös, vaaka ja selittämätön, mahdollisesti lunta on ollut seinää vasten monta vuotta sitten. Kokeiluni on yhä käynnissä, huomaan, että se liimaa, mutta vie myös ikuisuuden ja kun vesi lasi valuu läpi, minun on lisättävä monta kertaa pitkän ajan välein, ja vg kuluu paljon, joten laitan projektin toistaiseksi syrjään. Maali, jota käytän, oli alun perin Snowcem ja nykyään Cempexo, koska Snowcemiä ei enää myydä Ruotsissa ja minulle suositeltiin Cempexo korvikkeeksi, mutta en usko, että kyse on maalista.
Klikkaa tästä vastataksesi