5 781 lukukertaa ·
6 vastausta
6k lukukertaa
6 vastausta
Korjaa seinä purkamisen jälkeen.
Hei!
Purimme pois kevytbetoniseinän avataksemme eteistä. Hetken kuluttua tiikerisaha meni rikki, joten otin loput pois vasaralla ja sorkkaraudalla.
Kulmassa, joka oli tarkoitus pitää, lähti liian paljon kevytbetonia pois, joten täytyy korjata seinä. Nyt tarvitsen apua tietääkseni, millä korjata seinä. Olen lukenut jonkin verran viime päivinä tästä ja uskon, että kipsilaasti voisi olla sopiva. Syvin kohta, joka pitää täyttää, on noin 90 mm.
Sain vähän paniikkia, kun huomasin, kuinka paljon oli irronnut. Kuinka pahasti olen oikeastaan tehnyt tämän?
Kipsilaasti näyttää sopivan seinälle ja kattoon, mutta mitä minun tulisi käyttää lattiaan? Lattialle aiomme laittaa klinkkerit.
Onko parempia vaihtoehtoja?
Kiitos etukäteen.
Purimme pois kevytbetoniseinän avataksemme eteistä. Hetken kuluttua tiikerisaha meni rikki, joten otin loput pois vasaralla ja sorkkaraudalla.
Kulmassa, joka oli tarkoitus pitää, lähti liian paljon kevytbetonia pois, joten täytyy korjata seinä. Nyt tarvitsen apua tietääkseni, millä korjata seinä. Olen lukenut jonkin verran viime päivinä tästä ja uskon, että kipsilaasti voisi olla sopiva. Syvin kohta, joka pitää täyttää, on noin 90 mm.
Sain vähän paniikkia, kun huomasin, kuinka paljon oli irronnut. Kuinka pahasti olen oikeastaan tehnyt tämän?
Kipsilaasti näyttää sopivan seinälle ja kattoon, mutta mitä minun tulisi käyttää lattiaan? Lattialle aiomme laittaa klinkkerit.
Onko parempia vaihtoehtoja?
Kiitos etukäteen.
Liitän mukaan muutamia kuvia, joissa se näkyy paremmin, mutta luulen, että se on kevytbetonia eikä kipsiä.
Olen heittänyt melkein kaiken poistamani materiaalin eikä tunnu järkevältä laittaa pieniä palasia takaisin?
Mutta jos luulet, että se on kipsiä, niin pitäisihän olla okei käyttää kipsitasoitetta ja laittaa se kahdessa kerroksessa?
Olen heittänyt melkein kaiken poistamani materiaalin eikä tunnu järkevältä laittaa pieniä palasia takaisin?
Mutta jos luulet, että se on kipsiä, niin pitäisihän olla okei käyttää kipsitasoitetta ja laittaa se kahdessa kerroksessa?
Osta kulmaprofiili kuten tämä, https://www.bauhaus.se/hornprofil-for-armering-12x34x2500mm
Sitten kipsilaasti, kuten https://www.bauhaus.se/smp-gipsputs-25-kg
Täytä kulma laastilla ja aseta lista laastiin niin, että se on pystyssä ja ulkonee 2-3 mm olemassa olevien seinien jatkeiden ulkopuolelle.
Katso,
Kun se on hieman kovettunut ja lista on tukevasti kiinni, täytä loput ja tasoita, ja voit sitten tasoittaa sen tavallisella seinätasoitteella.
Katto, lattia ja toinen seinä voidaan myös täyttää kipsilaastilla.
Jos olet kokematon, sekoita vähän kerrallaan sen sijaan, että riskisit yhtäkkiä 25 kg:n kipsimöykyn ämpärissä.
Sitten kipsilaasti, kuten https://www.bauhaus.se/smp-gipsputs-25-kg
Täytä kulma laastilla ja aseta lista laastiin niin, että se on pystyssä ja ulkonee 2-3 mm olemassa olevien seinien jatkeiden ulkopuolelle.
Katso,
Jos olet kokematon, sekoita vähän kerrallaan sen sijaan, että riskisit yhtäkkiä 25 kg:n kipsimöykyn ämpärissä.
Juuri sellainen vastaus, jonka tarvitsin! Tuhannet kiitokset Per!P Per_Eriksson sanoi:Osta tällainen kulmaprofiili,
[linkki]
Sitten eräänlainen kipsilaasti,
[linkki]
Täytä kulma laastilla ja aseta lista laastiin niin, että se on pystysuorassa ja ulkonee 2-3mm nykyisten seinien ulottuvuuden ulkopuolelle.
Katso, [media]Kun se on hieman kovettunut ja lista on tukevasti paikallaan, täytä loput ja tasoita, sitten voit hienotasoitella sen tavallisella seinäspakkelilla.
Jos olet kokematon, sekoita vähän kerrallaan sen sijaan, että riskiin 25 kg:n kipsimöykylle ämpärissä yllättäen.
Mitä tulee kulmaan, yksi vinkki on leikata vanerista tai leveämmästä lankusta pala ja asettaa se lodiksi kulmaan, kiinnittää se seinään, täyttää tyhjä tila niin hyvin kuin mahdollista ja vetää lankkuasi vasten. Muuten on melkein mahdotonta saada hyvä suora kulma - Kun kipsimassa on kuivunut - Poista lankku/levy ja täytä mahdolliset tyhjät tilat ja epätasaisuudet toisella puolella.
Älä unohda käyttää pohjustetta ennen kipsimassan levittämistä paremman tarttuvuuden saavuttamiseksi.
Mitä tulee lattiaan, kipsimassaa voi käyttää myös siellä, jos ei ole kyseessä maanvarainen laatta, jossa on tunkeutuvaa kosteutta - Haasteena on saada se samalle tasolle kuin lattioilla oleva puulattia. Toinen tuote voisi olla itsestään tasoittuva massa lattian kanavaan.
Älä unohda käyttää pohjustetta ennen kipsimassan levittämistä paremman tarttuvuuden saavuttamiseksi.
Mitä tulee lattiaan, kipsimassaa voi käyttää myös siellä, jos ei ole kyseessä maanvarainen laatta, jossa on tunkeutuvaa kosteutta - Haasteena on saada se samalle tasolle kuin lattioilla oleva puulattia. Toinen tuote voisi olla itsestään tasoittuva massa lattian kanavaan.
Kiitos vinkeistä. Olin ajatellut käyttää kulmaprofiilia ja seurata sitä, sitten hioa ja tasoittaa se siististi. Mutta jos käytän lautaa, saatan säästyä paljon pölyltä ja vaivalta. Primeriä ajattelin käyttää, mutta hyvä, että mainitsit siitä. Perustuksesta en tiedä miltä se näyttää, joten käytän tasoitemassaa ollaakseni varma. Puulattia poistetaan, joten täytyy vain tasoittaa se betonin kanssa, jotta voin sitten asentaa klinkkerit.
Klikkaa tästä vastataksesi