Onnistuin pudottamaan täytetyn laatikon kaapista ullakkovarastossamme ja kulma iski kipsiseinään, painuen sisään noin 5-7 cm ympärysmitalla, ikään kuin olisit painanut putkenpään seinää vasten. Se on haljennut ympäriltä, mutta keskiosa on, vaikka se on painunut muutama mm, ei irti - vaikka sen todennäköisesti pystyisi painamaan sisään vähän voimalla. Kävin rakennusliikkeissä katselemassa ja löysin rakennusfixiä 750 grammaa useimmille materiaaleille, mutta ilmeisesti se muuttuu hieman betonimaiseksi kuivuessaan (ehkä sopivampi koville materiaaleille?). Sitten löysin eräänlaista kipsifixiä, joka on tarkoitettu tasoittamaan kipsiseiniä ennen tapetointia, ja se varmasti toimii tähän vahinkoon, siinä lukee myös hiottavissa hiekkapaperilla, mitä ei rakennusfixistä lue. Selvä etu, jos sitä voi hioa helposti. Mutta kipsifix on 2,5 kg pakkaus, ja haluaisin mahdollisimman pienen. Molemmat ovat valkoisia (kuten kipsiseinä). Kumpaa suosittelisitte ottaa tai muuta tähän vahinkoon? Haluaisin sen näyttävän sileältä ja hyvältä, ehkä tarvitsen maalata, jos värisävy eroaa.

Viimeksi muokattu:
Yleensä samanlaisissa tapauksissa sahaan vaurioituneen osan pois reikäsahalla, työnnän reikään pienen listan tai vastaavan ja ruuvaan sen kiinni ulkopuolelta, reiän poikki. Sitten sahaan uuden kipsilevypalan uudesta kipsilevystä samalla reikäsahalla ja painan sen paikalleen, ruuvaan kiinni. Tasoitus, hionta ja maalaus.

Gyprocilla on kipsilaasti, jota voit käyttää. Vain kiinnitä ja tasoita.

Kiitos, näin sellaisia laastareita 5 kpl noin 215 kruunua...haluaisin päästä halvemmalla. Luulen, ettei minun tarvitse laittaa paikalleen mitään palasta, koska vaurio on painuma pinnallisilla halkeamilla...mutta ehkä se on parempi ja siistimpi laastarilla kuin pakkeloida suoraan vauriota? Mutta onko byggfix-kaikille materiaaleille kuten rappaus, kovat materiaalit, kipsi jne. vähän liian karkea tähän ja parempi "kohdepakkerilla" juuri kipsiä varten? Jos voisin löytää pienemmän pakkauksen kuin se 2.5 kg, jonka löysin, se olisi mukavaa...tarvitsisin vain desilitran.

Olen tehnyt kuten Raskus kuvailee ja saanut hyviä tuloksia. Voit käyttää tavallista tasoitetta, en tub pitäisi riittää. Sitten tarvitset myös uuden kipsilevyn palan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.