Hei
Olen parhaillaan vaihtamassa autotallin oven vanhasta jousilla varustetusta taitto-ovesta nosto-oveen. Koska uusi ovi tulee sisemmän seinän sisäpuolelle, mikä on noin 100 mm vanhan taitto-oven takana, osa lattiasta, joka aiemmin oli "sisätiloissa", tulee nyt olemaan oven ulkopuolella. Valitettavasti tämä osa lattiasta kallistuu ovea kohti, ja pelkään, että jos sade osuu ovea vasten, vesi voi päästä autotalliin tämän taaksepäin olevan kaltevuuden vuoksi. Tarvitsisin siis poistaa 20-25 mm autotallin oven viereisestä lattiasta, noin 100 mm leveästi, ja valaa kaltevuuden uudelleen. Mitä käytetään tällaisessa tilanteessa tasoitukseen, kuten sanottu, tämä on ulkotiloissa?

Minulla oli samanlainen tilanne muutama vuosi sitten, kun vipuovet vaihdettiin nosto-oviin ja ne valitettavasti päätyivät levyn sisäpuolelle.

Valoin ulomman osan uudelleen karkeabetonilla, jotta saatiin kaato ulos ovesta. Valitettavasti se ei riitä aivan, koska en aloittanut kallistusta tarpeeksi pitkälle oven alle, sillä kun sataa rankasti ovia vasten, se joskus silti valuu kumisuojan alle. Joten minun täytyy tehdä pieni reuna levyyn pysäyttämään se. En vain tiedä, jatkaisinko valamalla "yksi senttimetri" korkean reunan vai asettamalla jonkin metallin/muovin listan laatan päälle karmien väliin. Otan mielelläni vastaan ideoita tähän myös omassa tapauksessani.

Tavallinen betonitasoite varmaan selviytyy tästä mainiosti??

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.