10 959 lukukertaa ·
49 vastausta
11k lukukertaa
49 vastausta
Rakennus/mitoitus lattian palkisto
miten vaikeaksi te sen teettekään minulle 
haluan voida asentaa klinkkerit puupalkeen päälle,
2 huonetta saavat noin 3 metrin jännevälin, joten sen pitäisi toimia cc600:n ja 45x220:n kanssa ilman ongelmia taipuman kanssa?
sitten haluaisin tietysti asentaa klinkkerit tälle mahdollisimman halvalla, mutta kuitenkin välttääkseni halkeilua.
sitten minulla on keittiö, joka on hieman suurempi, noin 4,5 metrin jänneväli, täällä tulee olla samat klinkkerit ja sama lattiakorkeus kuin ruokasalissa, jossa on 3 metrin jänneväli, joten alustan tulisi olla samanlainen kuin ruokasalissa,
joten täällä täytyy ehkä olla jokin jäykistäminen, vaihtoehtoisesti tiheämpi cc lattiapalkkien välillä...
haluan voida asentaa klinkkerit puupalkeen päälle,
2 huonetta saavat noin 3 metrin jännevälin, joten sen pitäisi toimia cc600:n ja 45x220:n kanssa ilman ongelmia taipuman kanssa?
sitten haluaisin tietysti asentaa klinkkerit tälle mahdollisimman halvalla, mutta kuitenkin välttääkseni halkeilua.
sitten minulla on keittiö, joka on hieman suurempi, noin 4,5 metrin jänneväli, täällä tulee olla samat klinkkerit ja sama lattiakorkeus kuin ruokasalissa, jossa on 3 metrin jänneväli, joten alustan tulisi olla samanlainen kuin ruokasalissa,
joten täällä täytyy ehkä olla jokin jäykistäminen, vaihtoehtoisesti tiheämpi cc lattiapalkkien välillä...
Jaa, sitten valetaan laatta.. Ei itse asiassa täysin poissuljettua ja ei ehkä paljoakaan kalliimpaa tai monimutkaisempaa...
Tarkistin lattialämmitystoimittajaltani, mutta he viittasivat klinkkeritehtaaseen saadakseen tietää, mikä alusta vaaditaan..
Outoa ehkä, mutta...
Ja erityisesti kun ei tiedä vielä, mikä klinkkeri valitaan.. Se voidaan tuoda Puolasta
siellä riittää varmaan "bakan" alustaksi.. Kuka tietää
Outoa ehkä, mutta...
Ja erityisesti kun ei tiedä vielä, mikä klinkkeri valitaan.. Se voidaan tuoda Puolasta
joo se on mahdollista... täytyykö silloin tasoittaa lattiasta? haluaisin välttää sen, koska se on niin pirun kallista... ainakin kun laskee byggmaxin hinnoilla... mutta tuskin se tulee halvemmaksi, jos otetaan firma tekemään sen...
Aion ostaa klinkkereitä halvalla eräältä Puolalaiselta tuttavalta.
Kesämökki lattialämmityksellä siinä tapauksessa.. Ei ole vielä ainakaan suunnitelmia muuttaa täältä pois
Kesämökki lattialämmityksellä siinä tapauksessa.. Ei ole vielä ainakaan suunnitelmia muuttaa täältä pois
Se on siis asuinrakennus..
Mutta joudun repimään kaikki lattiat auki ja aion asentaa lattialämmityksen..
Haluan silti tehdä budjettiversion.. Jopa 200:- ero per m2 tekee rahaa lopulta...
Mutta joudun repimään kaikki lattiat auki ja aion asentaa lattialämmityksen..
Haluan silti tehdä budjettiversion.. Jopa 200:- ero per m2 tekee rahaa lopulta...
Jos asennat parkettilattian, lattialämmitys ei ole yhtä tärkeä, koska sinulla on puupalkisto. Tai tyylikäs mäntylattia, joka ruuvataan lattianiskojen päälle. Sitten voi käyttää pattereita ja pitää kustannukset alhaisina. Se maksaa, jos haluaa pysyä huipulla 
Olen hautanut maahan maalämpöputken, joten tulee maalämpö...
Silloin lattialämmitys on suositeltavaa..
Haluan laatoituksen eteiseen ja keittiöön, mutta en tiennyt että alustan suunnittelu olisi niin ongelmallista
Silloin lattialämmitys on suositeltavaa..
Haluan laatoituksen eteiseen ja keittiöön, mutta en tiennyt että alustan suunnittelu olisi niin ongelmallista
Kun minun piti tehdä kotona salaojitus, puhuin viiden eri kaivinkoneen kanssa ja sain viisi erilaista vastausta siitä, miten se tulisi tehdä. Valitettavasti ei ole vain yhtä menetelmää, vaan useita, enemmän tai vähemmän tai yhtä hyviä
Mutta piilottaa lattialämmitys monen levyn alle, sitä välttäisin. Onnea 
Hehe ja se on juuri se mikä on pahinta... Että on olemassa niin monta erilaista "oikeaa"
Olen miettinyt harventamista ja sitten yksi tai kaksi kerrosta kipsilevyä, ehkä tavallista halpaa kipsilevyä.
Ja sitten klinkkerit.. Eihän tässä puhuta märkätiloista.
Olen miettinyt harventamista ja sitten yksi tai kaksi kerrosta kipsilevyä, ehkä tavallista halpaa kipsilevyä.
Ja sitten klinkkerit.. Eihän tässä puhuta märkätiloista.