15 186 lukukertaa ·
11 vastausta
15k lukukertaa
11 vastausta
Koivuvaneri?
Marc Spagnolo (TheWoodWhisperer) ja Mattias Wandel käyttävät usein Baltic Birch Plywoodia projekteissaan.
Mikä on tämän nimi Suomessa ja mistä sitä voi hankkia?
Olen käynyt kaikissa paikallisissa rakennustavarataloissa, mutta ainoa löytämäni on jonkinlainen karkea rakennusvaneri, joka ei juurikaan herätä luomishaluja.
Etsin 12, 15 (16) ja 19 mm.
Mikä on tämän nimi Suomessa ja mistä sitä voi hankkia?
Olen käynyt kaikissa paikallisissa rakennustavarataloissa, mutta ainoa löytämäni on jonkinlainen karkea rakennusvaneri, joka ei juurikaan herätä luomishaluja.
Etsin 12, 15 (16) ja 19 mm.
Baltic Birch onhan koivu... Yksinkertaisesti koivuvanerista...
On olemassa todella hienoa oksatonta koivuvaneria esim. Sigvard Spångbergiltä, ja kyllähän sitä luulisi olevan myös tuolla Pohjois-Suomen metsissä...
On olemassa todella hienoa oksatonta koivuvaneria esim. Sigvard Spångbergiltä, ja kyllähän sitä luulisi olevan myös tuolla Pohjois-Suomen metsissä...
Ja kun ajattelee hintaa, katsoo helposti MDF-levyjä sen sijaan. Olen samassa tilanteessa, katselen sahalla rakennustarvikeliikkeessä joka kerta kun olen siellä, ostan ylijäämäpalasia ja varastoin.
Kävin tänään ja puhuin ostajan kanssa ja he pystyivät tilaamaan kotiin.
Tilasin 2 arkkia 1525x1525 (epätavallinen mitta, varmasti jotain amerikkalaista) x 18 mm a 300:-/m².
Tämä vaneri koostui 13(!!!) kerroksesta.
Tilasin 2 arkkia 1525x1525 (epätavallinen mitta, varmasti jotain amerikkalaista) x 18 mm a 300:-/m².
Tämä vaneri koostui 13(!!!) kerroksesta.
Lisään linkin tähän keskusteluun, jossa RealElwood on listannut eri laatuasteet vanerille.
Oliko se Beijer, josta tilasit?
Kerro mielellään lisää, kun olet saanut toimituksen, millainen laatu on, aion aloittaa penkin tekemisen katkaisu- ja jiirisahalle pian, siitä tulee 18 mm plywood ajattelin.
Anteeksi - unohdin palautteen.
Vaneri on erittäin hyvälaatuista, tasainen ja hieno molemmin puolin.
Laatu oli B/BB, mikä tarkoittaa, että toisella puolella on oksakorjauksia, joiden maksimihalkaisija on noin 15 mm ja toisella puolella enintään 50 mm (muistinvaraiset mitat tilauksen yhteydessä, voi olla väärin).
Oksakorjaukset on tehty niin huolellisesti, ettei niitä huomaa ennen tarkempaa tarkastelua.
Minun arkit olivat kolhiutuneet kulmasta niin, että muutamat kerrokset olivat erottuneet, mutta sain tästä hyvän alennuksen.
Vaneri on erittäin hyvälaatuista, tasainen ja hieno molemmin puolin.
Laatu oli B/BB, mikä tarkoittaa, että toisella puolella on oksakorjauksia, joiden maksimihalkaisija on noin 15 mm ja toisella puolella enintään 50 mm (muistinvaraiset mitat tilauksen yhteydessä, voi olla väärin).
Oksakorjaukset on tehty niin huolellisesti, ettei niitä huomaa ennen tarkempaa tarkastelua.
Minun arkit olivat kolhiutuneet kulmasta niin, että muutamat kerrokset olivat erottuneet, mutta sain tästä hyvän alennuksen.
Täältä löytyy kauppa, jolla näyttää olevan hyvin täytetty varasto: http://bonnet.se/byggskivor-och-plywood/snickeriplywood.html
Klikkaa tästä vastataksesi