Olemme tehneet kunnianhimoisen ulkopuolen remontin talossa, mutta jäljellä on vielä erittäin huonokuntoinen rakennuksen portaikko.

Olen saanut tarjouksen 181.000 SEK sis. alv, ilman ROT-vähennystä. Määrittely sisälsi muotin, raudoituksen, valun ja betonin. Koska tämä ylitti budjettini reilusti, olisin kiitollinen seuraavista asioista:

– Hintataso betonirappusten peruskorjaukselle yksityisessä villassa Tukholman ulkopuolella (katso kuvat)
– Toteutus ja kestävyys. Perinteinen betoni vs esim. Marmorocite pintakäsittely
– Mahdolliset vinkit yrityksistä, joihin ottaa yhteyttä

Kiitos etukäteen,
Erik Leonsson

• Vanha, kulunut ulkoportaat, joissa on betoniaskelmat ja mustat kaiteet, ruohikkoisella pihalla.
  • Vanhan betonisen portaan alapuoli näyttää kuluneelta, rosoiselta ja halkeillulta, taustalla naapuritalon punainen katto.
  • Kulumassa oleva ulkoportaikko, jossa on betoniset askelmat ja rapistuneet kaiteet, sijaitsee modernin talon edustalla.
  • Vau
Oskick ja 1 muu
  • Laddar…
RoTe
Hahahah 181 000kr hahahahahha hyvänen aika. Palkkaa mieluummin en smed, niin saat portaat murto-osalla kustannuksista ja vältät betonin, joka murentuu.

• Tykkään
  • Haha
Nalleman64 ja 5 muuta
  • Laddar…
Ulkoterassi, jossa on puiset portaat ja metallikaide; edessä on puutarha ja puut.
Tyyppisesti tällaista.

• Tykkään
Nalleman64 ja 2 muuta
  • Laddar…
Pyydä lisää tarjouksia, tuo tarjous on vähintään 140k yli sen, mitä on kohtuullista.

• Tykkään
Nalleman64
  • Laddar…
Ja, takorappu ei ole huono idea, erityisesti kestävyyden vuoksi. Googlailin nopeasti ja onhan olemassa useita hienoja ratkaisuja.

• Musta metallinen ulkoportaat, joissa kaide, johtaa vaaleanvihreälle ovelle talossa.
  • Metallinen ulkoportaat terassille, jossa on valkoinen aurinkovarjo taustalla.
  • Ulkoportaikko metallista ja puusta modernin talon sisäänkäynnissä, mustat kaiteet parantavat kestävyyttä ja estetiikkaa.
  • Metalliportaat ulkona talon vieressä, ympärillä nurmikkoa ja sora.
  • Musta teräsportaikko ulkona, neljä askelmaa, johtaa lasiovelle. Portaikon vieressä valkoinen puutalo ja sorapohja.
  • Tykkään
A-M-S ja 3 muuta
  • Laddar…
Farstatjej90
180 000 €? Onko siis kyseessä portaikko? Oletko varma, etteivät he kuulleet väärin ja luulleet, että kyseessä olisi laatta (taloa varten), joka olisi valettava uudelleen?

• Tykkään
  • Haha
Johnny Beebo ja 2 muuta
  • Laddar…
RoTe
Jos olisit valinnut betoniraput, tarvitsisit silti sepän hienon kaiteen tekemiseen, joten soita muutamille sellaisille ja ei tarvitse välttämättä pyytää kiinteää hintaa myöskään.

Farstatjej90 Farstatjej90 sanoi:
180 000 kr? Se tarkoittaa siis portaita? Oletko varma, etteivät he kuulleet väärin ja luulivat, että kyse oli talon perustuksesta, joka pitäisi valaa uudelleen?
Haha ei olisi uskomatonta. Mutta ei, olen 100% varma, että heillä on täysin selvä käsitys siitä, mitä pitää tehdä. He ovat nähneet portaita kuvista ja ovat lähettäneet hienoja referenssikuvia aiemmista projekteista. Se on todella kattava työ, vaikka summa onkin erittäin korkea.

• Tykkään
Ruckelägare
  • Laddar…
RoTe RoTe sanoi:
Jos olisit valinnut betonisen portaan, olisi silti vaadittu seppä tekemään hieno kaide, joten soita mieluummin sellaisille ja sen jälkeen ei tarvitse välttämättä pyytää kiinteää hintaa myöskään.
Juuri niin, tämä työ olisi varmasti maksanut yli 200K sepän kanssa joka tapauksessa. Aion tarkistaa heidän kanssaan, mitä he haluavat koko portaikon takomisesta.

Valaa sivut, täytä ja aseta graniittikivi.
Tein sen, kun rakensin 4 vuotta sitten.
1100 kr kotiinkuljetettuna 1200 mm leveänä massiivigraniittina.
Luulen, että minulla on jokin kuva albumissani.

Olin itse raudoittanut ja valanut sen, ellei nyt taottu portaat tietenkin olisi valinta.

Sinullahan on mitat, ja raudoituksen kiinnittäminen ei ole niin vaikeaa. Ruuvataan muotti kiinni jokaisen vaiheen jälkeen hieman liikaa betonilla. Kyllä se on vähän työtä, mutta tämä ei ole mikään mahdoton projekti edes amatöörille.

RoTe
ErikLeo ErikLeo sanoi:
Juuri niin, tämä työ olisi varmasti maksanut yli 200K seppä kuitenkin. Aion kysyä heiltä, mitä he haluavat koko portaikon taontamaksuksi.
Et näytä kovin paljon taloa, mutta eikö musta taottu portaat, joissa on askelmat samasta puulajista kuin ovissasi, olisi hienoa?

• Tykkään
Bästerortarn ja 2 muuta
  • Laddar…
B
Luulen, että portaikkoni materiaalikustannus oli noin 5-8000 kr. Tehtiin muutamina iltoina ja viikonloppuina, kokopäivätyön ohella. Teräsbetoniporras hakatuista graniitista tehdyllä pintakerroksella.

Herregud, nykyään täytyy olla lääkäri, jotta olisi varaa mennä töihin, jos jotain talossa täytyy teettää ammattilaisilla.

• Tykkään
Bästerortarn ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.