6 911 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Kohdista vino autotallin ovi
Hei,
Minulla on parillinen pariovi autotallissani (vähintään 50 vuotta vanhat), jotka ovat vääntyneet vuosien varrella. Lehdet ovat aika lailla suorakulmaisia, mutta yläosassa on 5-8 cm rako. Ne on rakennettu pystylaudoista, sisäpuolisista poikkituista ja vinotuista sekä ulkopuolella vaakapaneelista.
Miten voisin oikaista nämä niin ettei lumi ja oravat pääse sisään? Aion eristää noin 70 mm sisäpuolelta, toimiiko jännityksessä kiinnittäminen ennen kuin ruuvaa liimalevyä sisäpuolelle jäykistämään?
Minulla on parillinen pariovi autotallissani (vähintään 50 vuotta vanhat), jotka ovat vääntyneet vuosien varrella. Lehdet ovat aika lailla suorakulmaisia, mutta yläosassa on 5-8 cm rako. Ne on rakennettu pystylaudoista, sisäpuolisista poikkituista ja vinotuista sekä ulkopuolella vaakapaneelista.
Miten voisin oikaista nämä niin ettei lumi ja oravat pääse sisään? Aion eristää noin 70 mm sisäpuolelta, toimiiko jännityksessä kiinnittäminen ennen kuin ruuvaa liimalevyä sisäpuolelle jäykistämään?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Voin vain toivottaa onnea. Olen korvannut joitakin vinoista ovistani joko teräskehyksellä tai eristetyllä puukehyksellä, täytetty styroksilla, vanerilla sisä- ja ulkopuolella ja ulkopuolella pystysuoralla paneelilla.
Saada kuntoon 50 vuotta vanha ovi, joka raottaa 5 cm ja eristää sen, sanon vain onnea.
Protte
Saada kuntoon 50 vuotta vanha ovi, joka raottaa 5 cm ja eristää sen, sanon vain onnea.
Protte
Haha, aavistan hieman ironiaa... Täysin oikein, siellä on kunnon voimia liikkeessä. Olen rakentanut pari muuta porttia kaikin taiteen sääntöjen mukaan, ja ne ovat todella tukevia mutta raskaita.
Onko kenelläkään onnistunut suoristaa vanha portti ja voi jakaa vinkkejä, ennen kuin kokeilen itse?
Onko kenelläkään onnistunut suoristaa vanha portti ja voi jakaa vinkkejä, ennen kuin kokeilen itse?
Sitten minun täytyy näyttää, miten tein... Rakensin "kasetin" käännetyistä lankuista, eristyksestä ja levyistä molemmille puolille. Siitä tuli todella jäykkä. Sitten poistin vinotukin (joka oli hyvin käyrä...) ovesta, laitoin oven jännitteeseen niin, että siitä tuli tasainen (hieman ylivenytetty), ja ruuvasin kasetin kiinni. Annoin sen olla paikoillaan kaksi viikkoa nähdäkseni, ettei se liikkunut, ja eristin loput. Näyttää toimivan hyvin, saa nähdä muutaman vuodenaikojen vaihtelun jälkeen...
Klikkaa tästä vastataksesi