2 831 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
klinkkerit märkätilamatolla (uusi näkökulma)
Jäsen
· västerbotten
· 273 viestiä
Meidän jokivarressa sijaitsevassa talossamme siirrän kaiken pesulaan liittyvän varustuksen uuteen lisärakennukseen ja nykyinen pesutupa tulee jatkossa sisältämään lämmityspannan + vaatekaappeja, joten enää ei ole mitään liitännäisiä pesu- tai kosteusjuttuja.
Haluan laittaa klinkkerit suoraan nykyisen kosteantilan maton päälle, olen lukenut että kiinnitysaine tuhoaa muovin, mutta se ei ole tärkeää tässä tapauksessa.
Vai voisiko ehkä liimata klinkkerit! säilyttääkseen vesieristyksen (jos lämmityspannu alkaisi vuotaa?)
Pitääkö kosteantilan mattoa karhentaa vai voiko käyttää primeria parantamaan tartuntaa, mikä saattaa olla ongelma?
Alapuolella on 22 mm lattiaspån.
/benny
Haluan laittaa klinkkerit suoraan nykyisen kosteantilan maton päälle, olen lukenut että kiinnitysaine tuhoaa muovin, mutta se ei ole tärkeää tässä tapauksessa.
Vai voisiko ehkä liimata klinkkerit! säilyttääkseen vesieristyksen (jos lämmityspannu alkaisi vuotaa?)
Pitääkö kosteantilan mattoa karhentaa vai voiko käyttää primeria parantamaan tartuntaa, mikä saattaa olla ongelma?
Alapuolella on 22 mm lattiaspån.
/benny
Eikö pitäisi olla ongelmana, että on riski saada huono taipuma jäykkyys, mikä voi johtaa halkeileviin saumoihin/laatoihin? Muovimatto ei yleensä protestoi niin paljon, jos lattia hieman joustaa. Oletan, että Jon_h antaa lisätietoa. 
Jos spånet on 600 c/c, lattia ei ole riittävän jäykkä. Jos se on 300 c/c, jäykkyys on ok. Mutta itse tartuntaongelma jää silti jäljelle. Se voi toimia, mutta takuita ei ole. Maksimoidaksesi onnistumisen todennäköisyyden, olisin hionut ja pessyt maton huolellisesti ja sitten käyttänyt kiinnitysainetta, jossa on paljon liimaa. Tarkista jonkin sellaisen tuotteen valmistajalta, he tietävät paremmin kuin minä.
Jäsen
· västerbotten
· 273 viestiä
Revit mitä?, maton tai lattian vahvistaaksesi palkeilla?
/benny
/benny
Klikkaa tästä vastataksesi