Hei!
Ajattelin valita helpoimman tien ja laittaa uudet klinkkerit olemassa olevien päälle pesutuvassa kellarissa. Koska kyseessä on kellari, on tärkeää, että betonilaatta voi "hengittää" saumoista. Jos laitan uudet klinkkerit, hengittääkö se alemman klinkkerin saumoista, sitten laastin läpi ja ulos ylemmän klinkkerin saumoista, vai riskoinko sulkevani sen liikaa?
Saatoin olla hieman sekava, mutta toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan.
 
BirgitS
Se kuulostaa siltä, että lattiarakenteella voi olla kohonnut riski kyvykkyydestä hengittää riittävästi sen jälkeen, mutta riittääkö se vai ei, riippuu maankosteuden määrästä.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Se kuulostaa kuin lattian hengittämisessä voisi olla kohonnut riski, mutta riittääkö se vai ei, riippuu siitä, kuinka paljon maankosteutta on.
Kuinka paljon maankosteutta minulla on, en tiedä, minulla ei ole mitään, mikä suoraan osoittaisi, että se olisi erityisen kostea, mutta loppujen lopuksi kyseessä on eristämätön laatta. Tiedätkö mitä ongelmia voi tulla, jos silti asennan laatat laatan päälle? Ajattelen, että mahdollinen kosteus etsii tiensä ylös kuitenkin, mutta ehkä ajattelen väärin?
 
Sittställning
Lasitettu pinta on tiiviimpi. Sanoisin, että se riippuu siitä, millaista klinkkeriä sinulla on ja aiot käyttää. Koko, saumaleveys jne.

Teippaa muovikalvoa 1m2 päälle, niin huomaat, kuinka paljon kosteutta sinulla mahdollisesti on.
 
  • Tykkään
X3mbadger ja 2 muuta
  • Laddar…
Sittställning Forlowt sanoi:
Lasitettu pinta on tiiviimpi. Sanoisin, että se riippuu siitä, millaista klinkkeriä sinulla on ja mitä aiot käyttää. Koko, saumaleveys jne.

Teippaa muovikalvo 1m2:lle, niin huomaat kuinka paljon kosteutta sinulla mahdollisesti on
Mutta mitä voi mennä pieleen, jos lattia ei saa hengittää riittävästi, mitä tapahtuu? Minulla on rapatut seinät, joten kosteuden pitäisi etsiä tiensä sinne, vai voinko odottaa jotain muuta ilmiötä?
 
Sittställning
E Ebbe Eriksson sanoi:
Mutta mitä voi mennä pieleen, jos lattia ei hengitä tarpeeksi, mitä tulee tapahtumaan? Minulla on rapatut seinät, joten eikö kosteus suuntaudu sinne, vai voinko odottaa jotain muuta ilmiötä?
Kupliva maali seinillä voisin ajatella.

Olen saanut käsityksen, että paras on antaa lattian hengittää niin hyvin kuin mahdollista. Sitten kaikki riippuu siitä, kuinka paljon kosteutta liikkuu. Kaikki talot ovat ainutlaatuisia.
 
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Sittställning Forlowt sanoi:
Kupliva maali seinillä, voisin kuvitella.
Myös rappauksen irtoaminen.
 
  • Tykkään
Sittställning
  • Laddar…
Sittställning
Kyllä juuri niin, on parempi että vaellus tapahtuu betonilattialla yksinkertaisesti.
 
Okei, kiitos paljon vastauksista!
 
  • Rakastan
Sittställning
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.