Hei, olen ollut yhteydessä muutamiin eri käsityöläisiin ja saanut erilaisia tarjouksia koskien seinää, joka pitää purkaa (siirtää). Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan.

Kysymys koskee seinää, joka on merkitty punaisella.

Siniset viivat symboloivat suunniteltua uutta seinää.

Talo on rakennettu -35

Rakennuksen piirustukset, joissa on seinät ja mittasuhteet. Punainen seinä purettavaksi, sininen seinä ehdotettu uudelleensijoittelulle. Rakennettu 1935. Pohjapiirros vuodelta 1935, jossa näkyy suunniteltu seinän muutos. Punainen viiva on nykyinen seinä, siniset viivat esittävät uuden seinän sijainnin. Vanha talon pohjapiirros, jossa näkyy nykyinen ja suunniteltu seinän sijainti. Punaisella merkitty purettava seinä, sinisellä uusi suunniteltu seinä. Pohjapiirros vuodelta 1935, osoittaa purettavan punaisella merkityn seinän ja sinisellä ajattelevat uudet seinäpaikat. Mukana allrum, sovrum ja klädk.

• Luonnoskerroksen pohjapiirros, jossa punainen viiva merkkaa purettavaa seinää ja siniset viivat osoittavat uuden seinän sijainnin. Rakennus vuodelta 1935.
Punainen seinä pitää todennäköisesti sisällään kattotuolien tukijalat. Todennäköisesti nämä on siirrettävä jollain tavalla, jotta seinä voidaan poistaa. Tarvitaan lisää tietoa kattotuoleista, jotta voidaan sanoa jotain varmaa. Piirustus on hieman epäselvä tältä osin. Voitko mitata kattotuolit, niin se helpottaa. Myös tieto lumivyöhykkeestä olisi hyödyllinen.

Rakennuksen itäjulkisivun suunnitelma, jossa näkyy korkeudet ja mitat merkattu punaisella kynällä.
tarkoititko mitata näin?

Vanhan talon piirustukset, joissa on selvä huonejako: alkovit, huone, keittiö, ja parveke. Näkyy myös portaikko ja käytävä. Tässä oli alkuperäispiirroksen yläkerran pohjapiirros.

Vanhan rakennuksen pohjapiirustus, joka näyttää alakerran huoneet, kuten työpajan, huoneen, toimiston ja kaupan, sekä portaikon. Ja tämä oli alakerta. Jos se voisi auttaa asiaa.

Näytän olevan lumikuorman alueella 3 Boverketin kartan mukaan.

Haluaisin myös tietää kattotuolien korkean jalan poikkileikkausmitat.

Joo, se tuntuu loogiselta :)

180x70

kiitos, että käytät aikaasi.

Katsotko piirustuksiasi, niissä ei näytä koskaan olleen tukijalkoja. Tämä vahvistetaan sillä, että korkeat jalat kestävät maksimi lumikuorman ilman tukijalkoja. Uskon, että voit tehdä sen muutoksen, jota olet ajatellut.

Onko se vanha suutari?

Huomaan nyt, että olen sekoittanut asioita hieman. Kuvassa, johon olen kirjoittanut mitat kattopalkista ja tukijalasta, on ehdotuspiirustus muutoksista, joita ei koskaan tehty. Vain pohjapiirros kahdessa alimmassa kuvassa on alkuperäispiirustuksesta.

Taloni ja naapuritalo rakennettiin samanaikaisesti saman perheen toimesta. Olen kuullut, että jossain taloista on ollut suutaritoimintaa. Mikä saa sinut uskomaan, että suutarinverstas oli juuri täällä? Työpaja?

En usko, että sillä on niin suurta merkitystä laskelmassani. Tyypillinen suutarinliike, jossa myymälä ja verstas ovat yhtä suuret.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.