Minulla on pieni talo, rakennettu -56. Pian olen remontoimassa suurimman osan, mutta nyt olen tullut vanhaan pannuhuoneeseen/pesutupaan. Tämä huone sijaitsee biotilassa autotallin ja varaston kanssa. Koko biotila on rakennettu suurista kivistä, jotka poratessa muuttuvat vain pieniksi soraksi porareiässä. Kaikki on maalattu valkoiseksi jo kauan sitten, mutta juuri siinä, mistä tulee pesutupa, on paljon reikiä, koska se on toiminut aiemmin pannuhuoneena. Täällä on varmasti ollut öljykattila. Saan pian myös lämpöpumpun tähän tilaan, jonka pinta-ala on vain noin 5 neliötä. Yritän saada vähän järjestystä aikaiseksi ennen kuin pumppu saapuu. Nyt kysymykseen. Haluan kunnostaa seiniä, sillä ne ovat surkeassa kunnossa. Voiko niihin laittaa jonkinlaisen rappauksen ennen kuin maalaan ne? Kuten sanottu, seinissä on paljon vanhoja reikiä, mutta ei rappausta eikä kiveä ole irronnut. En myöskään tiedä, mutta katossa voi olla asbestilevyjä koko biotilassa. En tiedä, miten sen voi nähdä, mutta ne ovat ohuet valkoiseksi maalatut levyt. En halua tehdä muutoksia tähän, mutta luuletteko, että kattoon voisi liimata paneelilevyjä, kuten helmiponttilevyjä? Olisin kiitollinen joistakin ehdotuksista.
Tina