Hei!

En tiedä onko tämä kysymys oikeassa paikassa, mutta kokeilen. Joskus joku moderaattori voi ehkä siirtää sen oikeaan paikkaan.

Olemme pian muuttamassa asuntoon, jossa on keittiön työtaso, joka on tehty erittäin karkeasta harmaanruskeasta betonista. Tasossa on useita melko suuria koloja (ajattele kuplia/epätasaisuuksia valamisesta).
Haluaisin hygieniasyistä tasoittaa nämä kolot jollain tavalla.

Minulla on muutama kysymys, joihin varmasti joku osaava voi antaa vinkkejä.

1. Voiko käyttää tavallista seinätasoitetta vai tarvitaanko jotain erikoislaatua?
2. Voiko ostaa valmiiksi värjättyä tasoitetta tietyn sävyn mukaan vai voiko itse värjätä sitä?
3. Jotain vinkkejä miten voin puhdistaa kolot/epätasaisuudet saadakseni tasoitteen tarttumaan.
4. Muut asioita, jotka pitäisi ottaa huomioon?

Et voi käyttää tavallista spackel. Kokeilisin puhdasta portland-sementtiä, joka on sekoitettu veteen sopivan spackel-konsistenssin saavuttamiseksi. Onhan olemassa korjaus "massa" betoniin, mutta en usko, että se tuo mitään lisää.

• Tykkään
JonasKar
  • Laddar…
N
Olen valanut työtason ulkokeittiöön, ja siinäkin tuli vähän kuoppia. Käytin samaa laastia, jota käytettiin valamiseen, ja harjasin sen kuoppiin ja kostutin tason. Kun kaikki oli kovettunut, hioin työtason vesihiomapaperilla. Tulos oli sileä työtaso ilman kuoppia, mutta se sai hieman tummemman sävyn siellä missä kuoppia oli ollut. Samalla minusta se näytti paremmalta sävyerojen kanssa. Tänään olisin varmaankin käyttänyt Ardex a31:ä, koska se olisi luultavasti ollut helpompaa.

Toinen kysymys on, onko työtaso käsitelty jollain tavalla. Se voi varmasti vaikuttaa siihen, kuinka hyvin jokin tarttuu.

• Tykkään
Hessu
  • Laddar…
A Andreascanr sanoi:
Hei!

En tiedä, onko tämä kysymys oikeassa paikassa, mutta kokeilen. Joku moderaattori voi ehkä siirtää sen oikeaan paikkaan.

Muutamme pian asuntoon, jossa keittiön työtaso on tehty jostain hyvin karkearakeisesta harmaanruskeasta betonista. Tasossa on paljon melko suuria kuoppia (ajattele kuplia/epätasaisuuksia valetusta johtuen).
Haluaisin hygienisistä syistä paklata nuo kuopat umpeen jollain tavalla.

Minulla on muutamia kysymyksiä, joihin varmasti jotkut osaavat antaa vinkkejä.

1. Voinko mielestänne käyttää tavallista seinäpakelia, vai tarvitseeko se jotain erikoislaatua?
2. Voiko ostaa määrätyn sävyistä värillistä pakelia, tai voiko sen värjätä itse?
3. Vinkkejä, miten puhdistan kuopat/epätasaisuudet, jotta pakeli tarttuisi.
4. Muita asioita, jotka minun pitäisi ottaa huomioon?
työskentelen betonin parissa ja olen valanut kolme työtasoa itse kotona ja käyttänyt sementtiä tasopintaan ja käsitellyt Lithurinilla sekä tiivisteellä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.