Hej!

Vi ska flytspackla 2 rum inom ett par veckor och jag undrar om någon har tips på bra relativt billigt flytspackel?

Det är för avjämning ca 3-10mm. Har tidigare använt nedan
https://www.hornbach.se/p/flytspackel-sika-sikafloor-450-thermo-level-20kg/10530509/

Men tyckte det blev lite vågigt. Inte helt jämnt utan krävde lite handspackel också.

Frågan är om det finns bra mer flytande spackel som är enklare att få jämnt i små mängder? Är tex dem som blandas med större mängd vatten oftare enklare att få jämna?

M Makoz skrev:
Hej!

Vi ska flytspackla 2 rum inom ett par veckor och jag undrar om någon har tips på bra relativt billigt flytspackel?

Det är för avjämning ca 3-10mm. Har tidigare använt nedan
[länk]

Men tyckte det blev lite vågigt. Inte helt jämnt utan krävde lite handspackel också.

Frågan är om det finns bra mer flytande spackel som är enklare att få jämnt i små mängder? Är tex dem som blandas med större mängd vatten oftare enklare att få jämna?
Ingen som har bra tips på väldigt flytande flytspackel som inte kostar extremt mycket?

Det är ju ofta så att bra grejer kostar mer. Vad ska du spackla på och hur tjockt? Kör du piggroller eller nåt annat?

Stefan N Stefan N skrev:
Det är ju ofta så att bra grejer kostar mer. Vad ska du spackla på och hur tjockt? Kör du piggroller eller nåt annat?
Hej!

Körde inte piggroller sist. Har köpt en nu dock.

Ska jämna ut ett slipat betonggolv innan vi lägger parkett. Det är buckligt ca 3-10mm för tillfället. Så endast en utjämning.

Stefan N Stefan N skrev:
Tycker denna ger bra resultat. [länk]
Bra spackel, kan dock varna för att köpa av bauhaus.
Inte gammalt spackel men hade antagligen förvarats fel.
Det separerade efter jag hällt på det, vattnet la sig överst och tog flera dygn innan det torkade.
Men det blev jämnt ändå.
Efter det köpte jag https://www.hornbach.se/p/flytspackel-megaline-megaplan-20kg-torktid-1-cm-dygn/7766239/, med lite känsla och piggroller blev det lika jämnt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.