Voiko joku suositella, minkälaisen tulpan tarvitsen yksittäiselle kipsilevylle?

Asennan usein kaapelilistoja ja vastaavia asioita kipsiseinille, joissa on yksittäinen kipsilevy.
Kyse ei siis ole mistään suorista kuormituksista, joten mollynkierre ja muu edistyksellinen menee ohi.

Sen sijaan on liian heppoa vain ruuvata suoraan kipsiin, haluan, että listat pysyvät kiinni.

Joten haluan löytää hyvän ja halvan tulpan, jonka voi painaa sisään. Haluan "tavallisen" tulpan, jotta voin helposti valita tilanteeseen sopivan ruuvin. Tällaiset "nylonitulpit" ovat usein täysin sileitä alussa (ihan tulpan alku- tai loppupäässä), joten niillä ei saa kiinnitystä yksittäiseen kipsilevyyn.

Kiitollinen vinkeistä.

Kipsiankkuri.
4043-3.png

E-1509110

Minulla on yleensä ruuvimeisseli, jossa on 5,5mm poranterä kuusioruuveille, jotta voin porata reikiä kipsilevyyn ennen ankkureiden asennusta. Se on nopeampaa kuin vaihtaa terää koneessa :)

Ne viimeksi mainitut ovat todella hyviä. Ei näy juuri ollenkaan, kun ne vetää ulos, jos kokoonpano kaduttaa. Muuten yksinkertainen punainen plugi (tai pienempi) on ihan ok kaapelikanaville? Ei painoa puhua.

Kiitos Daniel78, joka ymmärsi, mitä etsin. Ero eri tällaisten halpojen muovitulpien välillä on se, että joillakin ei ole "kierresuojausta" ja ne ovat silloin melko arvottomia ohuissa yksinkertaisissa kipsilevyissä.

Täytyy katsoa, jos löydän jotain vastaavaa jostain tavallisista kaupoista.

Daniel78 sanoi:
Minulla on tapana käyttää ruuvimeisseliä, jossa on 5,5mm pora kuusioruuvikiinnitykseen, jotta voin porata reiän kipsiin ennen seinätulppien laittamista, se menee nopeammin kuin vaihtaa terä/porata koneessa :)
Itse jätän poran pois ja lyön ristipääruuvimeisselin suoraan seinään. Syntyy mukava pyöreä reikä ainakin kaksinkertaiseen kipsilevyyn.

raveper sanoi:
Itse jätän poran väliin ja käytän tähtiruuvaria suoraan seinään. Tulee hieno pyöreä reikä kaksoiskipsiin ainakin.
Haittapuoli tuossa manööverissä (olen itse tehnyt niin monta vuotta) on, että levy voi haljeta aika rumasti takapuolelta, purin kerran seinän johon olin asentanut joitain proppuja ruuvarimenetelmällä ja näin kuinka rumia reikiä tuli, siitä lähtien käytän poraa :)

martinradbo sanoi:
Kiitos Daniel78, joka ymmärsi mitä etsin. Ero erilaisissa tällaisissa halvoissa muovitapeissa on, että osassa ei ole "kiertymissuojaa" ja ne ovat sitten melko arvottomia ohuissa yksikkölaminaattilevyissä.

Katson, jos löydän jotain vastaavaa jostain tavallisista kaupoista.
Thormans-tappeja myydään mielestäni kaikkialla, viimeksi kun täytin tappejen kassia, ostin muutamia pakkauksia Maxista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.