T Testarn sanoi:
Olen lukenut, mitä kirjoitettiin toisessa ketjussa, ja ymmärrän, mitä he kirjoittavat (luulen...) eikä sähköpistorasioilla ole merkitystä, varmista vain, että takana on eristys. Jos se kiinnitetään seinään, on tärkeää, että se on akustiikka-kisko (pehmeää materiaalia seinää ja kipsilevyä vasten, ei ole sama kuin "tavallinen" teräskisko). Siellä oli myös enemmän tietoa häiritsevistä taajuuksista, joten ei ole yhtä tärkeää irrottaa seinää, ja tiivistys ympärillä ei tee niin suurta eroa. Onnea seinän kanssa!
Kiitos! Juuri niin, aion ehdottomasti käyttää akustiikkakiskoja!

doglas2009 doglas2009 sanoi:
Ehkä olen ymmärtänyt väärin, sain tämän kuvan toiselta foorumilta, vasen puoli on tapauksessani betoniseinä. Luulin, että kiinnitetään koolaukset myös seinään, mutta tarkoitatko, että kiinnitetään vain koolaukset lattia/kattokiskoihin?
Tärkeä regilaille on, että kaksi raskasta pintaa ovat mekaanisesti erillään. Kuvasi tuote on yksinkertainen ja kompakti tapa saavuttaa tämä rakentaessa kokonaan uutta seinää, johon kiinnitetään kipsilevy molemmilta puolilta. Se ei näytä olevan suoraan rakennettu niin, että se olisi helppo ruuvata kiinni olemassa olevaan seinään, mutta jos pääset käsiksi, sen pitäisi tietysti toimia erinomaisesti. Ei parempi kuin erillinen koolausseinä, mutta ehkä tarpeeksi lähellä, jotta sillä ei ole merkitystä.

Ehkä olen käsittänyt väärin, sain tämän kuvan toiselta foorumilta, vasen osa on minun tapauksessani betoniseinä. Luulin, että reglar kiinnitetään myös seinään, mutta tarkoitatko, että ne kiinnitetään vain lattian ja katon kiskoihin?
Joka toinen gelgi menee eri suuntaan, tarvitset vain ne, jotka ovat uudessa seinässä.

T
M Mellanbarn sanoi:
Sehän on joka toinen sääntö kumpaankin suuntaan, tarvitset vain ne, jotka ovat uudessa seinässä.
Oletkin oikeassa... katsellessani kuvaa hieman tarkemmin, huomasin, että reglar on asennettu puolet lyhyemmälle etäisyydelle kuin normaalisti, ja joka toinen sääntö on siirretty toiselle puolelle ja loput toiselle...

Se tarkoittaisi, että pitäisi asentaa 95 mm ala- ja ylälista ja sitten 70 mm pystysuorat akustiikkasäleiköt, joista joka toinen kiinnitetään olemassa olevaan seinään ja joka toinen kipsilevyihin.

Käytettäessä 120 cm kipsiä, pystysäleiköt asennetaan c/c 300 mm.

Saattaa olla yhtä hyvä rakentaa koko uusi seinä olemassa olevasta seinästä eteenpäin ja kiinnittää vain lattia- ja kattokiskot ja sitten pystysäleiköt näihin. Näin voi käyttää 95 mm säleikköjä c/c 600 ja säästää hieman akustiikkasäleiköissä. Eivät ne ole halpoja...

Myös minä olin unohtanut, että koolaukset olivat siksak-mallisia, onneksi joku on ajan tasalla...

Onko jokin sääntö, joka sanoo, että koolaukset on kiinnitettävä c/c 300 vai voiko käyttää c/c 450? Vai tuleeko siitä todella epävakaata?

Ajattelen, että haluan kuitenkin kiinnittää olemassa olevaan seinään, jotta minun ei tarvitse ottaa enemmän tilaa huoneesta kuin on välttämätöntä, mutta 95mm akustiikkalistojen ja 70mm akustiikkokoolausten löytäminen kaupungista näyttää olevan helpommin sanottu kuin tehty.

Onko jotain huomioitavaa, kun valitsee kipsilevyjä, vai voiko vain napata ensimmäiset halvat?

T
Levy on kiinnitettävä reunoihin ja keskelle, ja jos sahaat kannattimia, tuplaat kannattimien määrän, koska toisen puolen levyt kiinnittyvät joka toiseen kannattimeen, ja toisen puolen levyt (sinun tapauksessasi olemassa oleva seinä) kiinnittyvät jäljellä oleviin.

Tämä tarkoittaa, että jos käytät 120-levyjä, voit kiinnittää c/c 300 mm ja jos käytät 90-levyjä, kiinnität c/c 225 mm.

Kipsilevyjen laatu ei ole kovin tärkeää, niiden tulee olla raskaita eikä rikkoutua, kun niihin ruuvaa.

T Testarn sanoi:
Levy täytyy kiinnittää reunoihin ja keskelle, ja jos aiot sahata tukipuita, kaksinkertaistat tukipuiden määrän, koska toisen puolen levyt kiinnitetään joka toiseen tukipuuhun ja toisen puolen levyt (sinun tapauksessasi olemassa oleva seinä) kiinnitetään jäljelle jääviin tukipuihin.

Tämä tarkoittaa, että jos käytät 120-levyjä, voit asentaa tukipuut c/c 300 mm:n välein ja jos käytät 90-levyjä, asennat ne c/c 225 mm:n välein.

Kipsilevyjen laatu ei ole niin tärkeä, niiden tulee olla painavia eivätkä mennä rikki, kun ruuvaat niihin.
Kiitos vastauksesta! Kun piirsin sen paintilla, ymmärrän mitä tarkoitat.

Vielä yksi kysymys. Kuinka pitäisi ajatella, kun pitää kiinnittää melko suuri määrä tukipuita betoniseinään? Voiko sanoa jotain siitä, kuinka "tavallisesti" sähkö/vesijohdot asennettiin betoniseiniin 50/60-luvulla? Vai saako tähän vastauksen vain rakennuksen piirustuksista?

T
Kiitos vastauksesta! Kun piirsin sen paintissa, ymmärrän, miten tarkoitat.

Vielä yksi kysymys. Kuinka pitäisi ajatella, kun kiinnitetään melko suuri määrä runkotolppia betoniseinään, voiko sanoa jotain siitä, kuinka "tavallisesti" 50/60-luvulla sijoitettiin sähkö/vesijohto betoniseiniin? Vai onko se vain rakennuksen piirustuksista, josta saa vastauksen?
En ole varma, pitäisikö sinun kiinnittää niin paljon runkotolppia betoniseinään, ne kiinnitetään katto- ja lattiakiskoon, jotka on ruuvattu tukevasti ja sitten voi kiinnittää joitakin pystyistä seinään. Niitä ei tarvitse kiinnittää niin tiheästi, ehkä pari kolme ruuvia riittää.

Kun on kyse sähkö- ja vesiputkista vanhoissa taloissa, en ole asiantuntija, mutta arvaan, että he välttivät liikaa asennusta.
Lämmitysputket voivat kulkea ulkoseinässä tai kanavassa lähellä patteria, käyttövesi kerätään seinässä/kanavassa lähellä wc:kylpytilaa/keittiötä, jotka usein sijaitsivat seinä-seinää vasten.
Sähköputket valettiin kattoon ja seinäelementteihin ja ajattelen, että ne vedettiin seinien yläreunaa pitkin ja sitten pystysuoraan alas pistorasioihin/katkaisijoihin. Yleistä on, että pistorasiat ovat katon yläpuolella pistokkeiden/katkaisijoiden yläpuolella ja siitä suorat rasiat näihin.

Pistorasiat voivat olla tapetoituja, joten koputtele hieman seinää ja kuuntele. Sitten kannattaa käyttää kaapelinetsijää.

T Testarn sanoi:
En ole varma siitä, että sinun pitäisi kiinnittää niin monta kipsipidikettä betoniseinään, ne kiinnitetään katto- ja lattialistoihin, jotka on ruuvattu kiinni, ja sitten voit kiinnittää muutamia pystyssä olevia seinään. Niitä ei myöskään tarvitse kiinnittää niin tiiviisti, vaan ehkä pari kolme ruuvia riittää.

Mitä tulee sähkö- ja vesiputkiin vanhoissa taloissa, en ole asiantuntija, mutta arvaan, että he välttivät asentamasta liikaa.
Lämmitysputket kulkevat todennäköisesti ulkoseinää pitkin tai elementin lähellä olevassa kanavassa, käyttövesi kerätään seinän/kanavan kautta lähelle WC:tä/kylpyhuonetta/keittiötä, jotka usein sijaitsivat seinä-vastaa-seinä-asetelmassa.
Sähköputket valettiin katto- ja seinäelementteihin ja ajattelen, että ne vedetään seinien yläpintaa pitkin ja sitten pystysuoraan alas pistorasioihin/katkaisimiin. Yleistä on, että tarkistusluukku sijaitsee lähellä kattoa pistorasioiden/katkaisimien yläpuolella ja siitä suorat putket näihin.

Tarkistusluukut voivat olla tapetoituja, joten koputa hieman seinään ja kuuntele. Sen jälkeen kaapelietsintälaite on hyvä käyttää.
Kiitos vastauksesta!

Ehkä olet oikeassa, ehkä minun ei tarvitse kiinnittää kaikkia kipsipidikkeitä seinään. Aion kysyä mitä mieltä he ovat Beijersillä huomenna, yksi harvoista paikoista, jossa näyttää olevan kaikki tarvitsemani materiaalit.

Tarkistusluukut ovat molempien sähköpistorasioiden yläpuolella, muuten uskon, että asia on kunnossa siltä osin, se on vain maalattua betonia, joten uskon että näen, jos jossain muualla on ollut joitakin.

Toimiiko kaapelietsintälaite myös betonissa? Jos kyllä, niin voisi ehkä olla hyödyllistä vuokrata sellainen päiväksi ja tarkistaa koko seinä...

T
Kaapelinhakijat perustuvat magneettikenttien löytämiseen, joten ne voivat hämmentyä raudoituksesta tai muusta raudasta, mutta jos sähkökaapelissa on kuorma, sen "pitäisi" tehdä suurempi ilmaisin kuin muuten, mutta en ole asiantuntija, joten ota se suolan jyvän kera.
Hakijani pitäisi pystyä löytämään koolauksia ja sähkökaapelin, joten arvelen, että on myös muita tapoja löytää jotain, ehkä ultraääni?

Nyt minulla on materiaali kotona, joten nyt lähestyy aika yrittää tätä projektia.

Yksi asia, jota pohdin, kun katson Byggmaxin opasta siitä, miten sisäseinä rakennetaan teräskiskoilla, on vaiheet 16-17. Kiskot pitäisi kiinnittää molemmin puolin kiskoihin, miten te olisitte tehneet minun tapauksessani, kun kiskot pitää kiinnittää suoraan seinään? En pääse kiinnittämään sitä sisempää ruuvia, joka on betoniseinää vasten, vai olisitteko te laittaneet ruuvin suoraan kiskon/kiskon läpi ja kiinnittäneet sen seinään?

https://www.byggmax.se/bygga-innervägg-med-stålreglar

T
Nyt minulla on materiaali kotona, joten lähestyy hetki, jolloin kokeilen tätä projektia.

Yksi asia vielä mietityttää, kun katson byggmaxin opasta kuinka rakentaa sisäseinä teräsrangalla, kohdassa 16-17. Teräsranka tulee kiinnittää molemmin puolin kiskoihin, miten tekisitte minun tapauksessani, kun rangat pitäisi kiinnittää suoraan seinään? En pääse ruuvaamaan sisempää ruuvia, joka on betoniseinää vasten, vai laittaisitteko ruuvin suoraan rangasta/kiskosta ja kiinnittäisittekö sen seinään?

[linkki]
Koska joka toinen pystyranka pitäisi kiinnittää seinää vasten, minä laittaisin ruuvin katto- ja lattiakiskoon sekä rangaan ylös ja alas ja ehkä yhden keskelle.
Muut rangat kiinnitetään katto- ja seinäkiskoon kauemmaksi seinästä ennen kuin kipsilevyt ruuvataan niihin.
Katto- ja lattiakisko kiinnitetään sopivalla tavalla ruuveilla tai rakennusliimalla.

Kyllähän se pitäisi onnistua kiinnittää sääntöjen sisäpuolelta ja kiinnittää siihen kiskoon.

Rakenne, jossa käytetään ristikkäisiä sääntöjä, on tarkoitettu vakauttamaan molempia seinän puolia, mutta sinun seinäsi tulee olemaan yksipuolinen.

T Testarn sanoi:
Koska joka toinen pystytuki kiinnitetään nykyistä seinää vasten, laittaisin ruuvin kattokiskoon ja tukirakenteeseen sekä lattialista ja tukirakenteeseen ylös ja alas, ja ehkä yhden keskelle. Muut pystytuet kiinnitetään katto- ja seinäkiskoon pois päin nykyisestä seinästä ennen kuin kipsilevyt ruuvataan paikoilleen. Katto- ja lattialistat kiinnitetään sopivalla tavalla ruuvien tai rakennusliiman avulla.
Kiitos! Unohdin mainita, että tutkimalla asiaa hieman toisella foorumilla tajusin, että nämä ristikkäistuet eivät ole jotain, mitä minun tarvitsee tehdä, vaan vain jotain mitä tehdään, jos rakennetaan itsenäinen seinä, siksi käytettiin 95mm tukia/kiskoja.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.