Hei!

Tarvitsen todella apua siihen, mitä rappausta minun pitäisi käyttää, jotta ettringiittiä ei muodostuisi.

Asunto on vuodelta 53 ja siinä on rapatut seinät, rappauksen alla on sementtiä, tiiltä ja sinibeton (blåbetong). Olen urittanut noin 4 cm syvyyteen näissä seinissä ja aion peittää sen. Olen kysynyt Beijerbyggiltä ja XL byggiltä, ja molemmat suosittelivat kipsinaturiarappia, jota ostinkin. Kotiin saavuttuani luin, että sementti ja kipsirappaus muodostavat ettringiittiä. Onko sama sinibetonille? Toimiiko se tiilellä? Mitä minun pitäisi käyttää, jotta saan nämä seinät taas kuntoon ja voinko maalata ne sen jälkeen?

Kiitos avusta!

Pyydän anteeksi etukäteen mutta, eikö tämä nyt ole vähän liioittelua? Aiotko sekoittaa sulfaatillista vettä? Ja niin pieni määrä kuin sinulla on, en usko että tulee ongelmia.

Joku sanoi, että jos primar ennen rappausta, ettringiittiä ei voi muodostua.

Öö... En voisi kuvitella sitä. Olen tehnyt paljon työtä kipsitasoitteella ja puhunut monien käsityöläisten, rakennusmestareiden jne. kanssa, enkä ole koskaan aiemmin kuullut kenenkään mainitsevan ettringiittiä...

Käytän vain vettä "pohjana" blåbetong/ytongille ja se on toiminut hyvin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.