Snailman
laitetaanko molemmat pystyyn ja siirretäänkö niitä puolikkaan levyn leveyden verran toisiinsa nähden?

ajattelin saada korkeuden 2,70, silloin löytyy kipsilevyjä, jotka sopivat tähän, miten tehdään osb/vanerilevyn kanssa?

Mikael_L
Jos sinulla on makaavia reglar (ristireglattu 45x45), on parasta laittaa OSB-levyt makaamaan, sitten voit sahata nauhat viimeisen seinäosan reunalle. Kipsilevyt pystysuunnassa päälle, varmista, että mikään OSB- ja kipsilevyjen saumoista ei ole liian lähellä toisiaan. Uskon, että tällä menetelmällä vältyt asentamasta pystysuuntaisia tukipuita, joissa OSB-levyt kohtaavat. Minä kuitenkin laittaisin muutaman yksittäisen kipsiruuvi kipsilevyn läpi OSB:hen suunnilleen kohtaan, jossa OSB-saumat ovat, jotta eri levyt lukitsevat toistensa saumat tehokkaasti.

Pystysuuntaisilla reglar tekisin kuten kuvailet, myös tässä täytyy sahata nauhat täytettäviksi katonrajaan.

Muista jättää pari mm liikkumavaraa OSB-levyille. Älä aseta niitä täysin kiinni toisiinsa, sillä ne voivat hieman turvota lämpötilan ja kosteuden vuoksi.

Mikael_L
Snailman, näytät olevan alkamassa rakennustöitä nyt? Vai olenko täysin väärässä? :o

Onko sinulla siinä tapauksessa ketjua tai verkkosivua, missä näytät kuinka se etenee...?

Snailman
Ei vielä lähelläkään, vähintäänkin reilun puoli vuotta pois, mutta olen alkanut laittaa taloa SolidWorksiin ja huomaan, että kaikki ongelmat on ratkaistava siellä... :D joten ehkä se voi sitten olla hieman tehokkaampaa todellisuudessa.

Minun täytyy tietää miltä talo näyttää voidakseni tehdä rakennuslupapiirustukset myös. Ja ne saattavat tarvita aikaisemmin, lasken saavani tontin puolen vuoden sisällä, ja silloin voin vasta jättää jotain... Luulen, että he aikovat rakentaa tiet alueelle talvella. Aion laittaa joitakin kuvia SolidWorksista, kun olen päässyt hieman pidemmälle... Olen tehnyt yhden kattotuolin ja työstän kahta pitkää sivua ja yhtä päätyä.

Mikael_L
Snailman sanoi:
Ei vielä lähellä, vähintään puolen vuoden päässä, mutta olen alkanut laittaa taloa solidworksiin ja huomaan, että kaikki ongelmat pitää ratkaista siellä...:D joten ehkä se voi sitten olla hieman tehokkaampaa todellisuudessa.
Kyllä, on varmasti hyödyllistä visualisoida tällaisia asioita yksityiskohtaisesti, niin voidaan välttyä siltä, että seisoo ja raapii päätään, kun ei oikeasti ole aikaa siihen. :D

Minun on tiedettävä, miltä talo näyttää, jotta voin tehdä rakennuslupapiirustukset myös. Ja niitä voidaan tarvita aikaisemmin, odotan saavani tontin puolen vuoden sisällä, ja vasta silloin voin jättää jotain... Luulen, että teitä rakennetaan alueelle talvella. Laitan kuvia solidworksista, kun olen päässyt hieman pidemmälle... Olen tehnyt yhden kattotuolin ja olen tekemässä kahta pitkää sivua ja yhtä päätyä.
Pidän silmät auki, tästä tulee jännittävää ...

Snailman
ok ulkoseinät saavat todennäköisesti vaakasuorat 45x45 rangat, joten sinne tulee vaakasuora oxb, mutta sisäseinät saavat pystysuorat rangat, joten sinne tulee pystysuorat levyt limittäin kipsin kanssa

Nytä kiinnostuin. Googlasin Solidworks.
Onko olemassa mitään hyvää ilmaista ohjelmaa materiaalimenekki ym. laskemiseen?
Emme aio rakentaa uutta vaan vain laajentaa hieman. Mutta olisi kiva laskea sitä hieman ammattimaisemmin.
//Sture

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.