3 520 lukukertaa ·
11 vastausta
4k lukukertaa
11 vastausta
Kipsilevyjen liittäminen kulmissa
Stopp.
Se mitä sinun pitäisi tehdä, on aloittaa puoli viipaleella, suunnilleen kulmasta, ja sitten rakentaa vasemmalle. Silloin se on kokonainen viipale, jossa on aukko oviaukkoa varten, ja kolmannen viipaleen sauma päätyy sääntöjen mukaan suoraan oviaukon yläpuolelle sen sijaan, että se olisi aukon jatkeena kuten sinulla nyt on - sitä yleensä yritetään välttää.
Se mitä sinun pitäisi tehdä, on aloittaa puoli viipaleella, suunnilleen kulmasta, ja sitten rakentaa vasemmalle. Silloin se on kokonainen viipale, jossa on aukko oviaukkoa varten, ja kolmannen viipaleen sauma päätyy sääntöjen mukaan suoraan oviaukon yläpuolelle sen sijaan, että se olisi aukon jatkeena kuten sinulla nyt on - sitä yleensä yritetään välttää.
Ja haluatko kehittää "suunnilleen kulmasta"?MathiasS sanoi:
Pysäytä.
Se mitä sinun pitäisi tehdä on aloittaa puolikkaalla levyllä, suunnilleen kulmasta ja sitten rakentaa vasemmalle. Siten tulee kokonainen levy, jossa on aukko oven kohdalle ja kolmannen levyn sauma päätyy säännönmukaisesti suoraan oven yläpuolelle sen sijaan, että se jatkuu aukon jatkeena kuten sinulla on nyt - sitä yleensä pyritään välttämään.
Yleensä yritetään tehdä kuten A kuvassa, sauma suoraan aukon kohdalle. Kyllä, sinun tulee tietysti priorisoida saumojen tekeminen tukipuiden kohdalle, jos sinulla on sellaisia. Mutta sinulla onhan täällä OSB takana, joten voit saumata kipsin minne tahansa - tai tarkemmin sanottuna, YBG:n mukaan kipsi on silti saumattava tukipuiden kohdalle, vaikka olisi OSB, mutta itse olen jättänyt täysin huomioimatta tämän ja koskaan en ole kohdannut ongelmia. Tietenkin huolehdin siitä, etten sauma OSB:tä ja kipsiä samassa kohtaa.F frenberg sanoi:
Aha, ymmärrän nyt!F frenberg sanoi:
Mutta, nurkassa jää melko kapea pala. Ehkä sen voi silti onnistua tekemään, jos ottaa viistetyn reunan levystä ja käyttää sitten muovi- tai metallikulmalistaa. Jos sitten tasoittaa nurkasta, niin mikään ei näy siitä.
Muussa tapauksessa on luultavasti helpointa poistaa kymmenkunta senttiä levyn vasemmasta reunasta sen sijaan, jotta saat leveämmän palan nurkassa. Onko sinulla viiste tai ei nurkassa, kun käytät kulmalistaa/profiilia, sillä ei yleensä ole väliä, sen voi aina tasoittaa pois... mutta YBG antaa luultavasti ohjeet siitä, mikä on oikea siinäkin.
Klikkaa tästä vastataksesi



