Hei

miten minun pitäisi jatkaa tässä?

Oletan, että oikea tapa on jakaa levy keskeltä, ottaa suurempi pala seuraavasta levystä niin, että se ulottuu aivan kulmaan asti?
 
  • Seinälevyasennus, jossa on näkyvissä levyn liitoskohdat ja aukko; kysymys oikean skarvaustavan valinnasta.
  • Kipsilevyjä on asennettu seinään. Oikealla näkyy OSB-levyä ja lattialla lisäkipsilevy. Kuvassa pohditaan levyn jatkamista nurkassa.
E
F frenberg sanoi:
Hei

miten minun pitäisi jatkaa tässä?

Oletan, että oikea tapa on jakaa levy keskeltä, ottaa isompi pala seuraavasta levystä niin, että yltää kulmaan asti?
Olisin siirtänyt kipsilevyn niin, että se ulottuu noin 10 cm kulman ohi ja jatkoin palan vasemmalle.
 
E epw sanoi:
Olisin siirtänyt kipsilevyn niin, että se ulkonee noin 10 cm kulman yli ja liittäisin palan vasemmalle.
10 cm ulkopuolella? Miksi niin?

edit: Tarkoitatko, että voi murtua reuna, kun tietää miten ne kohtaavat kulmassa?
 
E
Koska syvennys levyllä on noin 6 cm eikä sitä haluta ulkokulmaan, jos aiotaan tasoittaa se. Silloin on muutama cm varaa siltä varalta, että seinä kallistuu.
 
E epw sanoi:
Koska laatan syvennys on noin 6 cm ja sitä halutaan välttää ulkonurkassa jos seinää aiotaan tasoittaa. Silloin on hyvä olla muutama senttimetri pelivaraa, jos seinä kallistuu.
okey. Ostin tällaisen reunan laittaakseni nurkkaan. Onko sillä merkitystä, halutaanko syvennys vai ei?
 
  • Kädessä pidetään rei'itettyä muovilistaa, joka on tarkoitettu kulmien viimeistelyyn ja asennukseen rakennusprojektissa.
Stopp.

Se mitä sinun pitäisi tehdä, on aloittaa puoli viipaleella, suunnilleen kulmasta, ja sitten rakentaa vasemmalle. Silloin se on kokonainen viipale, jossa on aukko oviaukkoa varten, ja kolmannen viipaleen sauma päätyy sääntöjen mukaan suoraan oviaukon yläpuolelle sen sijaan, että se olisi aukon jatkeena kuten sinulla nyt on - sitä yleensä yritetään välttää.
 
  • Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sanoi:
[linkki]

[kuva]
Mutta haluanhan saumat koolinkien päälle taakse? Kuten kuvassa ylhäällä, sauma tulee avauksen päälle. Tai kuten kuva A pdf-dokumentissa, jonka linkitit.
 
MathiasS MathiasS sanoi:
Pysäytä.

Se mitä sinun pitäisi tehdä on aloittaa puolikkaalla levyllä, suunnilleen kulmasta ja sitten rakentaa vasemmalle. Siten tulee kokonainen levy, jossa on aukko oven kohdalle ja kolmannen levyn sauma päätyy säännönmukaisesti suoraan oven yläpuolelle sen sijaan, että se jatkuu aukon jatkeena kuten sinulla on nyt - sitä yleensä pyritään välttämään.
Ja haluatko kehittää "suunnilleen kulmasta"? :) Selitä minulle kuin olisin viisivuotias :D
 
MathiasS MathiasS sanoi:
Stopp.

...sen sijaan että reikä jatkuisi - sitä yritetään yleensä välttää.
Ahh, mitä et näe täällä, on se, että en ole vielä tehnyt reikää oven aukolle tähän levyyn, koska olin epävarma siitä, minkä ratkaisun tekisin :)
 
F frenberg sanoi:
Mutta haluan, että saumat ovat tukipuiden kohdalla takana? Kuten kuvassa ylhäällä, sauma tulee avautumisen kohdalle. Tai kuten kuvassa A pdf-dokumentissasi, johon linkkasit.
Yleensä yritetään tehdä kuten A kuvassa, sauma suoraan aukon kohdalle. Kyllä, sinun tulee tietysti priorisoida saumojen tekeminen tukipuiden kohdalle, jos sinulla on sellaisia. Mutta sinulla onhan täällä OSB takana, joten voit saumata kipsin minne tahansa - tai tarkemmin sanottuna, YBG:n mukaan kipsi on silti saumattava tukipuiden kohdalle, vaikka olisi OSB, mutta itse olen jättänyt täysin huomioimatta tämän ja koskaan en ole kohdannut ongelmia. Tietenkin huolehdin siitä, etten sauma OSB:tä ja kipsiä samassa kohtaa.
 
  • Tykkään
frenberg
  • Laddar…
F frenberg sanoi:
Ahh, et näe tässä on, että en ole vielä ottanut reikää ulos ovenaukkoa varten tässä levyllä, koska olin epävarma siitä, mitä ratkaisua tekisin :)
Aha, ymmärrän nyt!

Mutta, nurkassa jää melko kapea pala. Ehkä sen voi silti onnistua tekemään, jos ottaa viistetyn reunan levystä ja käyttää sitten muovi- tai metallikulmalistaa. Jos sitten tasoittaa nurkasta, niin mikään ei näy siitä.

Muussa tapauksessa on luultavasti helpointa poistaa kymmenkunta senttiä levyn vasemmasta reunasta sen sijaan, jotta saat leveämmän palan nurkassa. Onko sinulla viiste tai ei nurkassa, kun käytät kulmalistaa/profiilia, sillä ei yleensä ole väliä, sen voi aina tasoittaa pois... mutta YBG antaa luultavasti ohjeet siitä, mikä on oikea siinäkin.
 
  • Tykkään
frenberg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.