1 009 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Kipsilevyjen asentaminen ”masoniitista” valmistettuun sisäkattoon
Hei, olen äskettäin ostanut talon vuodelta -75, jossa makuuhuoneiden sisäkatto on sama kuin tässä keskustelussa:
https://www.byggahus.se/forum/threads/montera-faesta-reparationsgips-pa-innertak-av-masonit.306420/
Minulla on samat ajatukset gyprocin asentamisesta kattoon ja mietin rimoituksen asentamista nykyisen sisäkaton alle. Kattoristikot ovat 1200 cc välein, ja mietin, kestääkö rimoitus etäisyyden ilman notkahtamista, kun gyproc on paikallaan. Koska kyseisessä keskustelussa ei ole oikeaa päätöstä, jossa näkisi, miten kävi, minulla on kaksi kysymystä.
1: Onko joku onnistunut asentamaan gyprocin samankaltaiseen sisäkattoon kiinnittämällä gyproc-levyt suoraan levyihin?
2. Toimiiko katon laskeminen siten, että rimoitus asennetaan nykyisen alle käyttäen ainoastaan kattoristikoita rimoituksen kiinnityspisteinä?
Terveisin
DK
https://www.byggahus.se/forum/threads/montera-faesta-reparationsgips-pa-innertak-av-masonit.306420/
Minulla on samat ajatukset gyprocin asentamisesta kattoon ja mietin rimoituksen asentamista nykyisen sisäkaton alle. Kattoristikot ovat 1200 cc välein, ja mietin, kestääkö rimoitus etäisyyden ilman notkahtamista, kun gyproc on paikallaan. Koska kyseisessä keskustelussa ei ole oikeaa päätöstä, jossa näkisi, miten kävi, minulla on kaksi kysymystä.
1: Onko joku onnistunut asentamaan gyprocin samankaltaiseen sisäkattoon kiinnittämällä gyproc-levyt suoraan levyihin?
2. Toimiiko katon laskeminen siten, että rimoitus asennetaan nykyisen alle käyttäen ainoastaan kattoristikoita rimoituksen kiinnityspisteinä?
Terveisin
DK
Harrastajapuuseppä
· Västra Götaland
· 1 474 viestiä
Jos glesen kiinnitetään kattotuoleihin, voit ripustaa kipsilevyä ilman ongelmia. Täydennä rakentamisliimalla glesen ja masoniitin sekä kipsin ja glesen välissä, jos olet huolissasi.
Mutta onko 1200 cc tarpeeksi etäisyyttä, jotta koolaus voisi taipua alaspäin, kun kipsilevy on kiinnitetty niihin? Ajatuksena on laskea kattoa tarpeeksi (n. 50 mm), jotta tilaa riittäisi kattorasialle huoneen keskellä, sillä nykytilanteessa on kaksi kappaletta, kun aiemmin oli kaksi makuuhuonetta ja nyt se on yksi suuri.
Anteeksi viivästyneestä vastauksesta 😊
Anteeksi viivästyneestä vastauksesta 😊
Harrastajapuuseppä
· Västra Götaland
· 1 474 viestiä
Silloin tarvitset kuitenkin kaksinkertaisen gles molempiin suuntiin. Tai käytä 45:a.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Bli av med falsad kant gipsinnertak
Tak & Vind -
Montering av takgips
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Käyttää ohuempaa harvapaneelia kuin 28x70 kipsattuun sisäkattoon
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Spricka i gipsskiva vid montering av innertak
Tak & Vind -
Fuktspärr vid montering av gips innertak