Ajattelin vaihtaa kaakelit keittiössä alakaappien ja yläkaappien välissä. Olen saanut neuvon ensin kiinnittää 6 mm kipsilevy. Tarvitsen 45x7,2 metriä, mutta olen kuullut joltakulta, että minun täytyy kiinnittää kipsi jollain erityisellä tavalla enkä vain halkoa kahta 2440 mm levyä ja ruuvata paikalleen. Miten tämä oikein tehdään?

Sinun pitää liimata kipsi paikoilleen.

Voidaan, mutta siitä tulee hieman hankalampaa paklata.

Mikä on hankalampaa?

En oikein ymmärrä kysymystä.. Ehkä neuvonantajasi tarkoittaa, että kun olet rikkonut vanhat kaakelit, sinun täytyy luultavasti korjata myös kipsiä.

Tai tarkoitatko, ettet aio vaihtaa kaakelia? Vaan haluat laittaa uudet kaakelit vanhojen päälle?

Aion poistaa vanhaa kaakelia, joka on suoraan lastulevyllä. Välttääkseni tasoittamisen jne., sain neuvon kiinnittää 6 mm kipsilevy sen sijaan. Kuitenkin olin hämmentynyt siitä, miten kipsilevyn saumat ja sahaus tehdään.

Okei parempi selkokieli :) Ei ole väliä kuinka sovitat. Leikkaa, paikkaa ja korjaa miten haluat, käytä vain kunnolla hyvää liimaa. Pieniä epätasaisuuksia saumoissa ja vastaavissa korjataan sitten fixillä, kun laatoitetaan.

Pitäisikö minun liimata kipsilevy lastulevyyn? Ei ruuvata?

Voit tehdä kumman tahansa, mutta ruuvaaminen on enemmän työtä ja tarvitaanhan se oikeastaan vain vähän. Tosiasia on, että kun kaakelit ovat pudonneet, saatat ajatella, ettei se näytä niin pahalta, joten voit jättää kipsin väliin, sehän on vain sen vuoksi, että siitä tulee tasaisempi.

Oki! Kiitos avusta!

Yläkaapit ovat 7,2 metrin korkeudella ja penkki on 45 metriä pitkä???:wow:

Voit liimata asennusliimalla kuten pl600 tai ruuvata.
Valinta on vapaa, mutta luulen, että olisin valinnut ruuvaamisen, koska on helpompaa vaihtaa kaakeli+ipsi seuraavalla kerralla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.