Olen remontoimassa huonetta talossani, jossa on kolme täxt katossa. Ajatuksena on kipsata katto. Tarvitseeko minun poistaa kolme täxt ensin vai voinko laittaa kipsin suoraan päälle? Valitettavasti tajusin tämän vasta, kun olin jo asentanut uuden seinän säleiköt, mutta ajattelen, että pitäisin kolme täxt säleiköiden alla. Kolmen täxtin alla on raakalauta vasten tuulta ja sen päällä vanha lastueriste. Tässä huoneessa on jo nyt erittäin kylmä, joten en haluaisi heikentää eristystä, mutta en myöskään halua, että kipsi romahtaa.

• Huoneen katossa on kolme osaa, yläosa on ruskeaa tretex-levyä ja alaosa on valkoista seinämateriaalia, ikkunapenkki alakulmassa.
  • Huoneen katto, jossa on ruskeaa tretex-levyä ja keskeneräinen väliseinä puurunkoineen. Seinään on kiinnitetty sähköputki.
Tretex on hyvä eristys, joten anna sen jäädä paikalleen. Kiinnitä kipsilevy puurunkoihin tarkoitetuilla kipsiruuvilla, mutta käytä 2 tai 3 kerrosta kipsilevyä riippuen tretexin paksuudesta.

• Tykkään
Simon Hellsten ja 1 muu
  • Laddar…
N Nissegandhi sanoi:
Tretex on hyvä eriste, joten anna sen olla paikoillaan. Ruuvvaa kipsilevy kipsiruuveilla puurunkoon, mutta käytä 2 tai 3 kerrosta kipsiä riippuen tretexin paksuudesta.
Kiitos, kyllä pidemmät ruuvit on hankittava niin että ne yltävät raakaponttiin 👍🏻 Ja eikö siitä aiheudu ongelmia, että alusta on "pehmeä" kipsin alla?

Ei sillä ole niin suurta merkitystä, mutta eikö se ole masoniittia?

Stefan N Stefan N sanoi:
Ei sillä ole niin suurta merkitystä, mutta eikö se ole masoniit?
Siinä tapauksessa se on erittäin paksu ja huokoinen versio. Arvaan, että se on juuri Tretex, koska se on niin paksu (noin 1,5-2 cm) ja huokoinen.

• Tykkään
joran ja 1 muu
  • Laddar…
Näyttää mielestäni treetexiltä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.